منبع آموزش برنامه نویسی برای کودکان

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

منبع آموزش برنامه نویسی برای کودکان

۱۷۹ بازديد

 

با دانش آموزان جوان، بسیاری از والدین ترجیح م آموزش برنامه نویسی برای کودکان ی دهند پلتفرم های بلوک بصری را شروع کنند. با این حال، برخی ترجیح می دهند بچه های خود را زودتر تایپ کنند.

 

توصیه های برنامه درسی

اگر تجربه کدنویسی ندارید، اکیداً توصیه می کنیم که آموزش را با یکی از منابع زیر شروع کنید:

 

خراش (رایگان) (توصیه شده برای K-8)

راهنمای مبتدی برای آموزش برنامه نویسی به کودکان (حتی زمانی آموزش برنامه نویسی برای کودکان  که نمی دانید چگونه کدنویسی کنید)

 

MIT Media Labs Scratch پلت فرم بلوک بصری سرگرم کننده ای را طراحی کرده است که مفاهیم کدنویسی را آموزش می دهد و در عین حال به دانش آموزان اجازه می دهد تا بازی های سرگرم کننده با آزادی خلاقانه زیادی بسازند.

 

Google CS چند برنامه درسی خوب طراحی کرده است که آموزش برنامه نویسی برای کودکان  بچه‌ها می‌توانند دنبال کنند، و جالب‌ترین بخش این پلتفرم این است که پروژه‌های دانش‌آموزی به‌طور رایگان برای بررسی در دسترس هستند.

 

این به بچه ها اجازه می دهد تا کد بلوک بصری Scratch را که برای ساخت بازی های هیجان انگیز دو بعدی مانند Asteroids، Donkey Kong و غیره استفاده می شد، مطالعه کنند. Scratch همچنین به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا هنر، انیمیشن، موسیقی، جلوه‌های صوتی و صدای خود را اضافه کنند.

 

Code.org (رایگان) (توصیه شده برای K-12)

راهنمای مبتدی برای آموزش برنامه نویسی به کودکان (حتی زمانی آموزش برنامه نویسی برای کودکان  که نمی دانید چگونه کدنویسی کنید)

 

Code.org توسط Hour of Code معرفی شده است و توسط بسیاری از مدارس دولتی برای آموزش علوم کامپیوتر مقدماتی استفاده می شود.

 

Code Studio دارای ماژول های اولیه است که دارای رابط های آموزش برنامه نویسی برای کودکان  رابط های بلوک بصری و فصل های پیشرفته تر است که کدهای مبتنی بر متن را در یک پلت فرم بسته آموزش می دهد.

 

Code.org همچنین با Minecraft، Scratch، Tynker، CodeBattle و دیگران همکاری کرده است تا ماژول هایی ایجاد کند که به بچه ها تجربه ایجاد بازی و برنامه را می دهد.

 

نقطه قوت Code.org (به غیر از رایگان بودن آن) این است که آنها با  آموزش برنامه نویسی برای کودکان برندهای Minecraft و Star Wars همکاری می کنند و رویکردی متوالی برای آموزش برنامه نویسی رایانه دارند.

 

Code.org همچنین دارای یک پورتال عالی است که برای معلمانی که مایل به آموزش کدنویسی هستند طراحی شده است.

 

اگر در حال حاضر در یک مدرسه یا مؤسسه آکادمیک دیگر تدریس می کنید، Code.org چندین بار در سال کارگاه های آموزشی رایگان برای توسعه حرفه ای برگزار می کند که به منظور ارائه آموزش برنامه نویسی برای کودکان  مهارت های لازم برای اجرای کلوپ ها و کلاس های کدنویسی با استفاده از برنامه های درسی آنها طراحی شده است.

 

CodaKid (آزمایشی رایگان) (توصیه شده برای کلاس سوم تا نهم)

 

 

CodaKid برنده جوایز متعددی مانند طلای انتخابی والدین و فینالیست CODiE برای بهترین راه حل کدنویسی شده است.

 

چیزی که آن را منحصربه‌فرد می‌کند این است که شامل یک برنامه درسی چند ساله است که شامل پشتیبانی معلم از تیمی از مهندسین دوستانه می‌شود (این برای معلمان جدید CS که سؤالاتی دارند یا با مشکلاتی روبرو هستند و به کمک نیاز دارند، بهینه است.

 

این به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا با سرعت خود از طریق آموزش‌های ویدیویی جذاب پیشرفت کنند، و معلم را آزاد می‌کند تا به صورت انفرادی با دانش‌آموزان کار کند در حالی که بقیه کلاس را کاهش نمی‌دهد.

 

CodaKid با دوره‌های آموزشی Scratch 3.0 شروع می‌کند و آموزش برنامه نویسی برای کودکان  سپس به تدریج دانش‌آموزان را با استفاده از ابزارها و زبان‌های حرفه‌ای به کدنویسی مبتنی بر متن سوق می‌دهد.

 

CodaKid دارای مجوزهای گروهی و مدرسه ای مقرون به صرفه برای معلمان، مدیران و مدیران کمپ است.

 

آکادمی خان (رایگان) (توصیه شده برای کلاس نهم تا دوازدهم)

راهنمای مبتدی برای آموزش برنامه نویسی به کودکان (حتی زمانی که نمی دانید چگونه کدنویسی کنید)

 

سال خان مجموعه ای از ویدیوها را ایجاد کرده است که برای ارائه آموزش رایگان به جهان طراحی شده اند.

 

آکادمی خان که توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس تامین می شود، مجموعه ای را در زمینه علوم کامپیوتر آغاز کرده است که مبانی جاوا اسکریپت، HTML، CSS و غیره را آموزش می دهد.

 

دروس ویدیویی در مورد موضوعات مختلفی از جمله ساخت انیمیشن با جاوا اسکریپت، ساخت صفحات وب، ساخت بازی های دو بعدی و موارد دیگر وجود دارد.

 

در حال حاضر، بسیاری از آموزش‌ها حاوی ویدیو نیستند، اما در عوض دستورالعمل‌های مکتوب را ارائه می‌دهند که برای دانش‌آموزان دبیرستانی و کالج مناسب‌تر است.

 

Codecademy (رایگان) (توصیه شده برای کلاس 7 تا 12)

راهنمای مبتدی برای آموزش برنامه نویسی به کودکان (حتی زمانی که نمی دانید چگونه کدنویسی کنید)

 

Codecademy دوره های رایگان برنامه نویسی از جمله برنامه های درسی را برای کمک به معلمان در برنامه ریزی کلاس های علوم کامپیوتر ارائه می دهد. تمرین‌ها در مرورگر انجام می‌شوند و قابلیت بررسی خودکار دقت را دارند.

 

نقطه قوت Codecademy در آموزش دانش‌آموزان مسن‌تر است که به زبان‌های مبتنی بر متن علاقه‌مند هستند.

 

رویکرد پلت فرم بسته دانش آموزان را از تجربه واقعی ایجاد نرم افزار خود باز می دارد، اما یک نقشه برنامه درسی به خوبی اندیشیده شده ارائه می دهد.

 

کلاس های من چقدر باید باشد؟

به عنوان یک معلم جدید یا سرپرست باشگاه، اکیداً توصیه می کنم که کلاس ها را کوچک نگه دارید. احتمالاً برای آشنایی با مسائلی که در اولین اجرای برنامه‌های درسی ظاهر می‌شوند، به زمان نیاز خواهید داشت.

 

اگر به دانش‌آموزان کم‌سن‌تر ابتدایی آموزش می‌دهید، پیشنهاد می‌کنم در ابتدا حجم کلاس را به حدود 8 تا 10 دانش‌آموز محدود کنید. وقتی با برنامه های درسی راحت تر می شوید،  Teaching programming for children می توانید اندازه کلاس ها را افزایش دهید.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد