تازه های سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

تازه های سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان

۱۷۱ بازديد

کد تولید کنید Code.org یک پلتفرم کدنویسی بلوکی است که  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان برای این منظور استفاده می شود. code.org که در سال 2013 راه اندازی شد، فرصتی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا علوم کامپیوتر را از طریق برنامه نویسی کشیدن و رها کردن یاد بگیرند. این سایت که به 34 زبان موجود است، به عنوان یک بازی ساختار یافته است و شامل آموزش های خودگردان، پوسترها و سخنرانی های ویدیویی توسط افراد مشهوری مانند بیل گیتس و مارک زاکربرگ است که راهی برای کمک به الهام بخشیدن به دانش آموزان برای نگاه کردن به علوم کامپیوتر است. با کمک این مواد آموزشی، دانش آموزان می توانند منطق الگوریتم، شرایط «اگر»، متغیرها، حلقه ها و توابع را  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  بیاموزند. این سایت دارای دوره هایی است که علوم کامپیوتر را به دانشجویان آموزش می دهد. در این مطالعه، محقق بر یک دوره رایگان به نام "K-8 Intro to Science Computer" تمرکز کرد که هدف آن نه تنها آموزش علوم کامپیوتر به روشی سرگرم کننده، مشارکتی و خلاقانه است، بلکه آموزش تفکر محاسباتی، حل مسئله و برنامه نویسی این دوره برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و مربیان برای ادامه یادگیری علوم کامپیوتر به عنوان راهی برای بهبود روابط، ارتباطات و زندگی در دنیای واقعی طراحی شده است.

 

این دوره برای دانش آموزان از مهدکودک تا کلاس هشتم و بعد ازسایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  آن مناسب است. محتوای دوره 20 ساعته شامل آموزش های آنلاین و آفلاین و همچنین درس های آفلاین توسط معلم می باشد. مفاهیم کلیدی تدریس شده در این دوره عبارتند از: علوم کامپیوتر چیست؟ دانشمند کامپیوتر چیست؟ چگونه یک دانشمند کامپیوتر مسئول باشیم. کاربردهای علوم کامپیوتر؛ درک اولیه باینری؛ نحوه اشکال زدایی؛ اینترنت چگونه کار می کند؛ مفاهیم برنامه نویسی؛ توالی، حلقه ها، شرطی ها، توابع، توابع با پارامترها، متغیرها، تفکر محاسباتی، تجزیه، الگوها، انتزاع، و الگوریتم ها. این دوره از یک رویکرد یادگیری ترکیبی برای آموزش علوم کامپیوتر استفاده می کند، به این معنی که دانش آموزان از ترکیبی از فعالیت های آنلاین، خود هدایت شونده و فعالیت های بدون پلاگ با فعالیت های تحت رهبری معلم که اصلاً از رایانه سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  استفاده نمی کنند، یاد می گیرند. دانش آموزان برای تکمیل تمام مراحل جوایزی دریافت می کنند (Code.org، 2014).

 

دانش‌آموزان همچنین می‌توانند فرآیند یادگیری خود را ببینند، سطح‌هایی را که تکمیل کرده‌اند، هنوز تکمیل شوند و در کدام مفهوم چه جایزه‌هایی را کسب کرده‌اند، نظارت کنند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند خلاصه‌ای از عملکرد را ببینند، مانند «شما ۷ جایزه از ۲۷ «مسلط مفهومی» را کسب کرده‌اید. جایی که متوقف کردید: مرحله 2 پازل 5. علاوه بر این، دانش آموزان می توانند عملکرد خود را به صورت بصری ببینند. شکل 1، نمونه ای از یک فرآیند یادگیری را بر سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  حسب دوره علوم کامپیوتر و غنائم تسلط مفهومی به دست آمده در این فعالیت ها نشان می دهد.

 

قطعات بخش

طرح پژوهش

این مطالعه در قالب طرح مثلثی انجام شد. در طرح مثلث بندی، محققان از رویکردهای کمی و کیفی در یک بازه زمانی با وزن برابر استفاده می کنند. «این طرح زمانی استفاده می‌شود که محقق بخواهد مستقیماً نتایج آماری کمی را با یافته‌های کیفی مقایسه و مقایسه کند یا نتایج کمی را با داده‌های کیفی تأیید یا گسترش دهد» (Creswell & Clark, 2007, p.62).

 

بخش کمی پژوهش به صورت پیش آزمون/پس آزمون انجام شد

 

تأثیر برنامه نویسی Code.Org بر مهارت تفکر بازتابی نسبت به حل مسئله دانش آموزان

قبل از انجام تحلیل های آماری، نرمال بودن پیش آزمون و پس آزمون RTSSTPS مورد آزمون قرار گرفت. بر اساس آزمون Shapiro-Wilk، داده های پیش آزمون (p = 0.319) و پس آزمون RTSSTPS (p = 0.090) به طور نرمال توزیع شدند. پس از آزمون مفروضات، آزمون t برای پیش آزمون و پس  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان آزمون RTSSTPS محاسبه شد (جدول 2). با توجه به این نتایج، بین نتایج پیش و پس سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  آزمون مهارت تفکر بازتابی دانش آموزان نسبت به حل مسئله تفاوتی وجود نداشت [t(31) =

 

بحث و نتیجه گیری

هدف اصلی این پژوهش، بررسی تأثیر برنامه‌نویسی code.org بر مهارت‌های تفکر بازتابی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی نسبت به مهارت‌های حل مسئله بود. با توجه به نتایج آزمون t، برنامه نویسی در سایت code.org تفاوتی در مهارت تفکر بازتابی نسبت به حل مسئله دانش آموزان دبستانی ایجاد نکرد. تنها افزایش اندکی Programming teaching sites for children  در میانگین عوامل «پرسش» و «ارزیابی» مشاهده شد. خودانگاره دانش آموزان

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد