ممهترین سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

ممهترین سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان

۳ بازديد

برنامه نویسی چیست؟

نوشتن مجموعه ای از دستورالعمل ها برای انجام یک سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  کار خاص توسط کامپیوتر به عنوان برنامه نویسی شناخته می شود. کامپیوترها سریع، ارزان و مفید هستند تا کارهای تکراری را هر چند بار انجام دهند. با انجام مکرر یک کار ممکن است خسته شویم. اما، کامپیوتر هر چند بار با دقت و سرعت رعد و برق بالا همان کار را انجام می دهد.

 

آیا رایانه ها به تنهایی یک کار را انجام می دهند؟

 

نه، آنها نمی توانند سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  بدون کمک انسان ها اجرا کنند [شاید به زودی بله]. ما باید دستوراتی را به کامپیوتر بدهیم تا وظایف خاصی را انجام دهد.

 

مثلاً اگر باید مساحت مربع را پیدا کنیم. طول ضلع a خواهیم داشت و فرمول مساحت مربع a2 است. اما کامپیوتر از ابعاد ضلع و فرمول محاسبه مساحت اطلاعی ندارد. بنابراین باید دستورات خاصی به کامپیوتر بدهیم تا اندازه ضلع (مقدار a) و روش محاسبه مساحت (a2) را بداند.

 

اصطلاحات پایه در زبان برنامه نویسی

قبل از اینکه به کدنویسی پایتون و همه چیزهای خوب ه سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان مراه با آن بپردازیم، درک اینکه کامپیوترها چگونه برنامه ای را که انسان می نویسند درک می کنند ضروری است. از این رو، ما برخی از اصطلاحات و مفاهیم اولیه را بررسی می کنیم که مفاهیم پایه شما را قوی می کند. علاوه بر این، شما می توانید این مفاهیم را برای هر زبان برنامه نویسی و نه فقط پایتون اعمال کنید. بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم!

 

زبان برنامه نویسی چیست؟

رایانه ها زبان های ما مانند انگلیسی، هندی، فرانسوی، اسپانیایی، چینی، ژاپنی و غیره را نمی فهمند. رایانه ها فقط 0 و 1 را می فهمند. واژگانی که از 0 و 1 تشکیل شده است، زبان ماشین نامیده می شود. نوشتن دستورالعمل ها در 0 و 1 برای ما چالش برانگیز است. بنابراین، ما انسان ها سبکی را ایجاد کردیم تا برای تکمیل وظایف خاص، یعنی زبان برنامه نویسی، به رایانه ها دستور دهیم. زبان های برنامه نویسی به عنوان زبان های  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان سطح بالا نیز شناخته می شوند که برای انسان قابل درک است. علاوه بر این، زبان ماشین به عنوان زبان سطح پایین نیز شناخته می شود.

 

برخی از زبان های برنامه نویسی C، Java، C++ و غیره هستند.

 

زبان دیگری به نام اسمبلی زبان وجود دارد که کدهای قابل خواندن توسط انسان، یعنی زبان برنامه نویسی را به یک زبان سطح اسمبلی تبدیل می کند. زبان اسمبلی به عنوان زبان سطح پایین نیز شناخته می شود. بیشتر برای ریزپردازنده ها و دستگاه های قابل برنامه ریزی که مستقیماً با سخت افزار سروکار دارند استفاده می شود. علاوه بر این، ما در حال حاضر نیازی به دانستن زبان سطح اسمبلی نداریم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان در مورد آن، می توانید از اینترنت کمک بگیرید.

 

برای وضوح بیشتر عکس را بررسی کنید

 

چگونه-زبان-برنامه-نویسی-به-زبان-ماشینی-تبدیل می شود

 

برنامه چیست؟

مجموعه دستوراتی که یک کامپیوتر اجرا می کند به عنوان برنامه شناخته می شود. مجموعه دستورالعمل ها به عنوان فهرست دستورالعمل [IL] نیز شناخته می شود. این فایلی است که دارای پسوندهای جداگانه ای مانند .c، .py، .java و غیره به ترتیب برای C، Python، و جاوا است. در زیر یک نمونه سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  برنامه برای محاسبه مساحت مربع آورده شده است.

 

# مربع طول یک ضلع

سمت = 4

 

# محاسبه مساحت مربع

مساحت = طرف * طرف

 

# نمایش مساحت مربع

چاپ (منطقه)

نگران برنامه نباشید در مقالات بعدی نوشتن برنامه را یاد خواهیم گرفت.

 

برنامه یا دستورالعمل هایی که می خواهیم در یک زبان برنامه نویسی سطح بالا بنویسیم به عنوان کد منبع نیز شناخته می شود. نام های زیادی برای کدی که می نویسیم وجود دارد. لطفا مطمئن شوید که با نام ها اشتباه نگیرید.

 

واژه شناسی

هر زبانی، از جمله زبان‌های طبیعی، که در مکالمات روزانه خود از آن استفاده می‌کنیم، قوانینی دارد که باید از آنها پیروی کرد. بیایید آنها را یکی یکی ببینیم.

 

حروف الفبا

 

هر زبانی در این دنیا دارای مجموعه خاصی از نمادها برای تشکیل کلمات است.

انگلیسی دارای الفبای لاتین، ژاپنی دارای کانجی، و غیره است.

علاوه بر این، الفبا بلوک های سازنده زبان هستند.

Lexis

 

مجموعه ای از کلماتی که یک زبان باید جمله بسازد.

حروف اضافه، مقالات و غیره در زبان انگلیسی.

در برنامه نویسی آنها را به عنوان کلمات کلیدی می نامیم سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان . هر زبان برنامه نویسی دارای مجموعه ای از کلمات از پیش تعریف شده است که باید از آنها برای نوشتن دستورالعمل ها استفاده کنیم.

نحو

 

مجموعه ای از قوانین برای بررسی معتبر بودن یا نبودن جمله.

ما باید کلمات یک زبان را در قالبی کاملاً مشخص مرتب کنیم تا جملات صحیحی تشکیل شود.

مثلاً جمله "آیا چطوری؟" نحو معتبری ندارد در حالی که جمله "حالت چطوره؟" میکند.

به همین ترتیب، ما باید دستورالعمل هایی را برای رایانه بنویسیم که معتبر هستند و باید توسط رایانه درک شوند.

علاوه بر این، چینش کلمات و عبارات برای ایجاد جملات خوش فرم در یک زبان اتفاق می افتد.

در زمینه رایانه، به ترتیب صحیح نمادها و سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  کدها اشاره دارد که به نوبه خود به رایانه کمک می کند تا بفهمد چه دستورالعمل هایی به آن می گویند.

مفاهیم

مجموعه ای از قوانین برای بررسی اینکه آیا یک عبارت معنی دارد یا نه.

ما باید جملاتی بسازیم که استفاده از آنها منطقی باشد. Programming teaching sites for children  مثلاً جمله Statue of liberty is move معنی ندارد. با این حال، نحو جمله صحیح است.

بنابراین، در پروگ

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد