کد نویسی اسکرچ چیست؟
کد نویسی اسکرچ یک زبان برنامه نویسی بصری است که مسابقات اسکرچ در آن باید بلوک های کد را بکشید و رها کنید و آنها را به گونه ای متصل کنید که یک پازل را به هم متصل می کنید.
معرفی
Scratch یک وب سایت آموزشی رایگان است که توسط MIT توسعه یافته است که راهی عالی برای یادگیری زودهنگام کدنویسی ارائه می دهد.
شما می توانید به جای نوشتن خطوط کد برای انجام هر عملیات، مسابقات اسکرچ بازی ها، انیمیشن ها و داستان های تعاملی را در اسکرچ ایجاد کنید. شما می توانید وظایف را فقط با کشیدن و رها کردن انجام دهید. Scratch می تواند به صورت آنلاین یا آفلاین در سیستم شما استفاده شود.
برای دانلود Scratch بر روی کامپیوتر خود، اینجا را کلیک کنید – دانلود Scratch
برای استفاده از Scratch در هر مرورگری، به وب سایت Scratch بروید
اسکرچ برای مبتدیان مناسب است
Scratch برای یادگیری مفاهیم برنامه نویسی به روشی تعاملی و مسابقات اسکرچ سرگرم کننده طراحی شده است. این یک پلت فرم محبوب در بین بچه ها برای ایجاد بازی های خلاقانه، انیمیشن و داستان است.
دارای افزونههای داخلی مختلف مانند سنجش متن به گفتار و حسگر ویدیو برای تعامل بیشتر پروژههای شما. Scratch یک پلت فرم عالی برای یادگیری مفاهیم اولیه کد نویسی و برنامه نویسی برای مبتدیان بدون دانش قبلی کدنویسی است.
یادگیری خراش آسان است
یادگیری کد نویسی اسکرچ بسیار آسان است. برای بچه هایی مسابقات اسکرچ که می خواهند سفر خود را به سمت برنامه نویسی شروع کنند عالی است. رابط اسکرچ با در نظر گرفتن بچه ها طراحی شده است و یادگیری کدنویسی را سرگرم کننده و تعاملی می کند.
اسکرچ برای تمام گروه های سنی مناسب است
کدنویسی اسکرچ برای بچه هایی که می خواهند با برنامه نویسی آشنا شوند مناسب است. Scratch برای کودکان 8-16 ساله طراحی شده است، اما افراد در هر سنی از Scratch برای ایجاد برنامه استفاده می کنند.
خراش بی خطر است
Scratch یک پلتفرم کاملاً ایمن است. پروژههای شما فقط مسابقات اسکرچ در صورتی عمومی میشوند که بخواهید، یا میتوانید نمایان بودن پروژه خود را روی خصوصی تنظیم کنید.
پس از ایجاد حساب کاربری، باید آدرس ایمیل خود را تأیید کنید. مسابقات اسکرچ برای تأیید آدرس ایمیل خود، وارد حساب ایمیل مربوطه خود شوید و به دنبال ایمیل تأیید ارسال شده توسط Scratch باشید. در آن ایمیل، به عنوان آخرین مرحله برای تأیید حساب خود، روی پیوند ارائه شده کلیک کنید.
فراموش نکنید که به پوشه Spam یا Junk نگاه کنید زیرا چنین ایمیل هایی گاهی اوقات در آنجا فرو می روند. به یاد داشته باشید که تأیید حساب خود ضروری است زیرا پس از تأیید حساب خود، تنها در این صورت می توانید پروژه خود را با انجمن Scratch، دوستان، خانواده و معلمان به اشتراک بگذارید.
توجه: شما می توانید بدون ایجاد حساب کاربری از Scratch استفاده کنید مسابقات اسکرچ ، اما نمی توانید پروژه های خود را ذخیره یا به اشتراک بگذارید. با ایجاد یک حساب کاربری، پروژه های شما به صورت آنلاین باقی می مانند تا بعداً به آنها نگاه کنید.
بهترین کلاس آنلاین برنامه نویسی برای بچه ها
مقدمه ای بر رابط اسکرچ
بیایید رابط کاربری Scratch را بررسی کنیم! رابط اسکرچ آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ناحیه ای است که می توانید پروژه های اسکرچ خود را ایجاد کنید.
برای ایجاد پروژه در اسکرچ، روی Create کلیک کنید.
کد نویسی خراش
رابط اسکرچ به 4 قسمت اصلی تقسیم می شود.
پالت برنامه نویسی
جن
صحنه
منطقه اسکریپت
کد نویسی خراش
پالت برنامه نویسی
این شامل تمام دستورالعمل های برنامه نویسی Scratch در قالب بلوک است. مسابقات اسکرچ این بلوک ها به صورت عمودی مانند تکه های یک پازل در کنار هم قرار می گیرند.
از آنجایی که هر بلوک دارای یک شکل منحصر به فرد است، از خطاهای نحوی جلوگیری می کند. سپس این بلوک های متصل اسکریپت نامیده می شوند.
جن
Sprites شخصیت ها یا اشیاء برنامه هستند. آنها می توانند مسابقات اسکرچ شخصیت اصلی، دشمنان، اشیا یا موانع بازی شما باشند.
با استفاده از پالت برنامه نویسی می توانید یک اسپرایت را برنامه ریزی کنید. اسپرایت ها هدف تمام اقدامات انجام شده در برنامه نویسی Scratch هستند. به طور پیش فرض، sprite یک آواتار گربه است.
شما همچنین می توانید sprites را از کتابخانه Sprite انتخاب کنید. در گوشه پایین مسابقات اسکرچ سمت چپ روی انتخاب یک اسپرایت کلیک کنید.
کد نویسی خراش
کد نویسی خراش
Scratch همچنین به شما این امکان را می دهد که اسپرایت خود را رنگ کنید یا هر اسپرایت خارجی را آپلود کنید. برای حذف یک اسپرایت، روی نماد سطل زباله موجود در بالای اسپرایت کلیک کنید.
کد نویسی خراش
منطقه صحنه
منطقه صحنه جایی است که عمل اتفاق می افتد. Sprites ظاهر می شوند، ناپدید می شوند، حرکت می کنند و با دنبال کردن اسکریپت ها تعامل دارند. همچنین می توانید با کلیک بر روی کنترل تمام مسابقات اسکرچ صفحه در گوشه سمت راست بالا به یک صفحه تمام صفحه بروید.
کد نویسی خراش
Stage Area از مختصات (x, y) برای دانستن موقعیت اشیاء/اسپریت های مختلف در آن استفاده می کند. (0، 0) مکان در مرکز صحنه است.
در زیر قسمت صحنه، که با مستطیل قرمز مشخص شده است، مسابقات اسکرچ چندین کنترل برای کار بر روی اسپرایت ها وجود دارد. این منطقه ای است که اسپرایت های مختلف در آن نمایش داده می شود. می توانید اندازه، جهت، موقعیت (به صورت مختصات) و نام اسپرایت ها را از این ناحیه تنظیم کنید.
کد نویسی خراش
اسکریپت
ناحیه ای که در آن قطعات پازل مانند دستورالعمل های کدنویسی Scratch را می آورید و آنها را به صورت عمودی برای ساخت بازی ها، انیمیشن ها یا برنامه ها روی هم قرار می دهید. Scratch competitions هر جن با یک اسکریپت برنامه ریزی شده است.
- ۰ ۰
- ۰ نظر