خطاهای برنامه نویسی کودکان

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

خطاهای برنامه نویسی کودکان

۶۹۵ بازديد

هنگامی که دانش آموزان فاقد استراتژی اشکال زدایی هستند ، Red X’s به زبان آموز می گوید که نمی توانند کدگذاری کنند

در هنگام بررسی برنامه نویسی پایتون با بچه ها متوجه شدم که اشتباهات رایجی روی داده است. این اشتباهات باعث ایجاد چندین پاسخ توسط برنامه IDLE Python می شود. پنجره ویرایشگر پایتون ، جایی که برنامه نویسان کد را می سازند ، جعبه ای با x قرمز در دستگاه های ویندوز نمایش می دهد. اینها برای خطاهای نحوی یا تورفتگی است. در این حالت ، ممکن است یک براکت یا شماره # فراموش شده در مقابل نظر وجود داشته باشد: رفع آن ساده است ، اما بدون اطلاع از اشکال زدایی نیست.

 

x های عصبانی قرمز که روی صفحه ظاهر می شوند ، یک تازه کار را مسخره می کنند. ناخواسته به نظر می رسد که آنها می گویند "شما نمی توانید کدگذاری کنید". برای جلوگیری از دلسرد شدن دانش آموزان ، معلمان باید راهکارهایی برای رمزگشایی پیام های خطا ارائه دهند. این اعتماد به نفس ایجاد می کند و استقلال را ارتقا می دهد.

 

جعبه خطا و نحوی خطا در پایتون

وقتی دانش آموز فاقد راهبردهای رفع اشکال است ، پیام های خطای پایتون می تواند منبع ناامیدی باشد.

 

وقتی دانش آموزان فاقد استراتژی اشکال زدایی هستند ، نمی توانند مشکل را پیدا کنند

تکنیک دیگری که برنامه IDLE Python برای کمک به برنامه نویسان استفاده می کند شناسایی نقطه ای در کد است که در آن مشکلی وجود دارد. این کار با یک جعبه صورتی مایل به قرمز در اطراف متن انجام می شود. برنامه نویس ماهر می داند که قبل از برجسته نگاه کند.

 

با این حال ، کسانی که استراتژی رفع اشکال ندارند می توانند برای همیشه به کد خیره شوند و هرگز نمی دانند چه مشکلی دارد. این به این دلیل است که کودکان و بزرگسالان تحت اللفظی هستند. آنها به متن صورتی مایل به قرمز نگاه می کنند و می گویند "اوه ، مشکل اینجاست". مبتدیان از دانش کافی برای تعیین خطا برخوردار نیستند. با تدریس صریح استراتژی های رفع اشکال ، به راحتی می توان این نقص را برطرف کرد.

 

خطای پایتون

کلمه برجسته خطا نیست. این براکت گمشده قبل از شکل است.

 

هنگامی که دانش آموزان فاقد استراتژی اشکال زدایی هستند ، متن قرمز به یک مبتدی می گوید که آنها نمی دانند چگونه برنامه ریزی کنند

پاسخ خطا توسط برنامه IDLE Python نمایش پیامی در پوسته Python است. متن قرمز است. اغلب به برنامه نویس می گوید که یک نام یا نوع خطا وجود دارد. اگر کتابخانه ای وارد نشود ، یک دستور اشتباه نوشته شود ، یک متغیر به درستی در کد استفاده نشود ، یا یک جمله از علائم نگارشی صحیح برای پیوستن متن با متغیرها استفاده نکند ، این خطاها می توانند رخ دهند. پیام Python شماره خط و دلیل بروز مشکل را مشخص می کند. با این حال ، بدون هیچ استراتژی اشکال زدایی به نظر می رسد ناخوشایند است.

 

متن قرمز در پوسته پایتون معادل استفاده از قلم قرمز برای درجه بندی کار دانش آموزان است. بسیاری از مربیان این روش را کنار می گذارند زیرا باعث افزایش عزت نفس می شود ، که می تواند دانش آموزان را از تمایل به یادگیری دور کند. مطالعات نشان داده است که برای بسیاری از زبان آموزان قلم قرمز مانند ALL CAPS است. این فریاد می زند "شما اشتباه می کنید!" وقتی متن قرمز روش برجسته سازی خطاها است ، می تواند دانش آموز را عصبانی یا غمگین کند. این امر هنگامی اجتناب می شود که مربیان با شروع واحد کدگذاری اشکال زدایی را به مبتدیان آموزش

برنامه نویس شدن و برنامه نویسی صرف نظر از هر موضوعی، مقوله ای است که تا زمانی که علاقه و عشق به آن وجود نداشته باشد کسی وارد آن نمی‌شود. از طرفی دیگر اگر کسی بدون علاقه ی کافی وارد حوزه برنامه نویسی شود، حتما با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد که همه ی آن‌ها دست به دست هم می‌دهند تا پشتکار و تلاش کافی برای پیشرفت در این زمینه را از دست بدهد، در ادامه به معرفی برخی از این مشکلات خواهیم پرداخت:

1. علاقه نداشتن به برنامه نویسی

اولین و بزرگترین اشتباه یک شخص، ورود به حوزه ای است که به آن علاقه ای ندارد. شاید افراد زیادی را دیده باشید که به دلیل موقعیت اجتماعی و یا کسب درآمدی بهتر حوزه ی کاری خود را عوض می‌کنند و از شاخه ای به شاخه ی دیگر می‌پرند. اما اشتباه نکنید، برنامه نویسی مهارتی است که برای یادگیری و تقویت آن نیاز به زمان و پشتکار است که این موارد بدون داشتن علاقه ی کافی برای شما میسر نمی‌شود. همچنین بهتر است به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

کسی که به برنامه نویسی علاقه مند است هر روز که از خواب بیدار می‌شود تا زمانی که می‌خواهد بخوابد، حتی در زمان خواب هم به برنامه نویسی فکر می‌کند و تمام حواس و تمرکز خود را برای پیدا کردن بهترین راه حل برای برنامه‌های خود جمع می‌کند. شخصی که عاشق برنامه نویس است هر روز که بر سر کار می‌رود آن روز برایش یک روز عالی در بهشت است و نه یک روز عذاب آور که به اجبار به محل کار رفته است. این شخص همیشه به برنامه نویسی در مرحله اول به دید یک تفریح شیرین و لذت بخش نگاه می‌کند تا اینکه صرفا از آن به عنوان شغلی برای کسب درآمد و گذران زندگی یاد کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.