برنامه نویسی پایتون برای کودکان

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه نویسی پایتون برای کودکان

۶۷۹ بازديد

چگونه می توانم به کودکانم کمک کنم پایتون را یاد بگیرند؟

چه معلم باشید و چه پدر و مادر ، شروع بچه ها به یادگیری پایتون ساده است. امروز ما برخی از آموزش های ساده پایتون را برای بچه ها مرور خواهیم کرد که باعث می شود شروع به یادگیری پایتون برای بچه ها بسیار آسان شود.

 

در درس پایتون امروز ، ما در حال بررسی دستورات بسیار ساده برنامه نویسی هستیم تا شما و دانش آموزان خود با نحوه کار پایتون آشنا شوید و اینکه در نهایت چگونه می توانیم از این برنامه برای توسعه بازی ها و پروژه های سرگرم کننده برای کودکان استفاده کنیم.

 

این آموزش پایتون عظیم برای کودکان به سه درس تقسیم شده است. هر یک از این دروس پایتون برای بچه ها برخی از مفاهیم اساسی کدگذاری را مرور می کند و دانش ما را برای آموزش پایتون به بچه ها به کار می برد. برای کمک به پیمایش در آموزشهای پایتون می توانید از فهرست مطالب زیر استفاده کنید تا بتوانید با سرعت دانشجویان خود پیش بروید.

 

چه مفاهیمی تحت پوشش قرار می گیرند:

امروز ما در حال بررسی و یادگیری مفاهیم کدگذاری زیر هستیم:

 

نحو: نحو در اصل "هجی و دستور زبان" زبانهای برنامه نویسی رایانه است. همانطور که درک جمله انگلیسی بدون هجی و دستور زبان صحیح ممکن است دشوار باشد ، یک کامپیوتر نمی تواند دستورات آنها را درک کند ، مگر اینکه به درستی تنظیم شده باشد. نحو روش مناسب برای تعیین دستورات در زبانهای برنامه نویسی را تعریف می کند.

متغیرها: در برنامه نویسی رایانه ، متغیر نوعی از مقدار است که می تواند تغییر کند. در این آموزش پایتون ، ما در حال بررسی نحوه تغییر متغیرها در پایتون خواهیم بود و اینکه این چگونه بر خروجی برنامه نویسی ما تأثیر می گذارد.

حلقه ها: حلقه ها شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها هستند که به طور مداوم تکرار می شوند تا زمانی که مجموعه خاصی از شرایط برآورده شوند. for با حلقه while را درک کنیم.

https://teachyourkidscode.com/learn-python-for-kids/

 

حلقه for در پایتون

حلقه for بخشی از کد را برای مجموعه ای از مقادیر تکرار می کند.

براساس آنچه در توضیحات پایتون آمده است، حلقه for در پایتون کمی متفاوت تر از عملکرد آن در زبان هایی مانند جاوا اسکریپت یا C کار می کند.

حلقه for یک متغیر تکرار کننده دارد که مقادیر لیست (یا آرایه یا رشته) ارائه شده را پیمایش کند و در هر تکرار کد بدنه حلقه برای مقدار متغیر اجرا می شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.