آیا جاوا انتخاب خوبی برای آموزش کودکان است؟

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

آیا جاوا انتخاب خوبی برای آموزش کودکان است؟

۷۹۵ بازديد

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید کلمه "کودک" را تعریف کنیم. برای کودک زیر 12 سال ، معتقدم جاوا به عنوان اولین زبان برنامه نویسی بسیار پیچیده است. کودکان خردسال بهتر است با ابزارهای ایجاد برنامه های بصری از بلوک های بزرگ پیش ساخته کار کنند. MIT Scratch را ایجاد کرد ، که ابزار خوبی برای بچه های هشت ساله است تا علاقه آنها را برای کشف برنامه نویسی روشن کند. کودکان 10 ساله ممکن است پیشرفت کنند و با استفاده از Greenfoot برنامه نویسی واقعی را در جاوا شروع کنند.

 

اما به نظر من ، هر کودک 12+ ساله ای که علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی است ، می تواند با استفاده از ابزارهایی که توسعه دهندگان حرفه ای استفاده می کنند ، یادگیری برنامه نویسی جدی جاوا را شروع کنند. در کتاب اصلی خود برای کودکان از Eclipse IDE استفاده کردم اما برای کتاب جدید IntelliJ IDEA Community Edition را انتخاب کردم که به صورت رایگان نیز موجود است.

 

تفاوت بین آموزش جاوا به کودکان و بزرگسالان این است که کودکان هنگام نوشتن برنامه های GUI واکنش بهتری نشان می دهند و جاوا برای این امر کاملاً مجهز است. من الان در مورد JavaFX صحبت می کنم. چارچوب Swing در حال پیر شدن است و شما برای ایجاد چیزهای فانتزی در Swing واقعا به یک متخصص حرفه ای احتیاج دارید ، در حالی که JavaFX ابزار خوبی ارائه می دهد و جدایی تمیز بین GUI و منطق برنامه را دارد.

 

JavaFX همراه با "Scene Builder" ، یک طراح GUI بصری است که GUI نوشته شده با FXML را تولید می کند. یک زبان مبتنی بر XML که امکان ایجاد رابط کاربری گرافیکی را به روشی اعلانی فراهم می کند. اما جای نگرانی نیست ، بچه ها نیازی به یادگیری نوشتن FXML به صورت دستی نخواهند داشت - آنها فقط کنترل های UI را روی بوم می کشند و رها می کنند و Scene Builder FXML را تولید می کند.

 

https://www.infoq.com/articles/Teaching-Kids-Java/

 

 

آموزش برنامه نویسی جاوا به زبان ساده

جاوا یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین زبان ها و پلتفرم های برنامه نویسی است. پلتفرم محیطی است که به توسعه و اجرای برنامه های نوشته شده به هر زبان برنامه نویسی کمک می کند.

java

جاوا سریع، قابل اعتماد و ایمن است. از برنامه های دسکتاپ تا وب، ابر رایانه های علمی گرفته تا کنسول های بازی، تلفن های همراه تا اینترنت، جاوا در هر گوشه و کناری استفاده می شود.

درباره جاوا

  • جاوا یک زبان ساده است: جاوا برای یادگیری آسان است و ساختار گرامری آن واضح و کوتاه است. جاوا مبتنی بر C++ است (بنابراین برای برنامه نویسان آشنا با C++ راحت تر است). جاوا بسیاری از ویژگی های گیج کننده و کم استفاده مانند: اشاره گرهای صریح و سربارگذاری عملگرها (operator overloading) را حذف کرده است. جاوا همچنین به مدیریت حافظه اهمیت می دهد و همچنین یک جمع کننده زباله خودکار را در اختیار شما قرار می دهد. این جمع کننده به طور خودکار اشیاء بلااستفاده را جمع آوری می کند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.