برنامه نویسی جاوا چیست؟

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه نویسی جاوا چیست؟

۷۹۷ بازديد

از زبان برنامه نویسی جاوا می توان برای توسعه برنامه های مستقل از سیستم عامل استفاده کرد. تمام آنچه شما نیاز دارید ویرایشگر متن ، Java SE Development Kit یا به اختصار JDK با محیط زمان اجرا جاوا و کمی مهارت توسعه است.

از بین همه زبان های برنامه نویسی ، جاوا یکی از بهترین زبان ها است: زبان برنامه نویسی شی گرا امکان توسعه برنامه های مستقل از بستر را فراهم می کند. برای اجرای برنامه ها به سیستم عامل خاصی نیاز نیست ، فقط یک محیط نرم افزار است: Java Runtime Environment (JRE) از Sun Microsystems.

از آنجا که محیط Java در اکثر رایانه ها از قبل نصب شده است یا کاربران می توانند فقط با چند کلیک آن را به صورت رایگان از وب سایت جاوا بارگیری کنند ، گروه هدف بالقوه زیاد است. بر این اساس ، جاوا اولین انتخاب به عنوان زبان برنامه نویسی برای برنامه های مستقل از سیستم عامل است.

برنامه های جاوا تحت ویندوز و همچنین MacOS ، مشتقات مختلف لینوکس و یونیکس و حتی در مرورگر وب - حتی در زیرساخت های پردازنده های مختلف ، صرف نظر از x86 ، ARM یا PowerPC ، اجرا می شوند. جاوا بسیار مبتنی بر C ++ است و بنابراین برای توسعه دهندگانی که قبلاً با این زبان سر و کار داشته اند یادگیری آن آسان است.

ماشین مجازی این امکان را می دهد

استقلال از طریق ماشین مجازی جاوا (Java VM) ، که بخشی از JRE است ، محقق می شود: این ماشین مجازی به روشی مشابه سیستم عامل "واقعی" با کتابخانه ها و روال های خاص خود عمل می کند. با این حال ، به دلیل محیط زمان اجرا جاوا ، که به نوبه خود با سیستم عامل میزبان مربوطه سازگار است ، همیشه یکسان است.

بنابراین برنامه نویسی با جاوا به معنای توسعه روی نوعی "Java PC" با "سیستم عامل جاوا" است - صرف نظر از اینکه در واقع یک رایانه شخصی ، Mac ، سرور یا سیستم همراه است. کد منبع - و همچنین نسخه کامپایل شده در قالب یک برنامه جاوا در کد بایت - در همه سیستم عامل ها یکسان است و از Java VM به زیرساخت های سخت افزاری یا نرم افزاری مربوطه که در آن محیط زمان اجرا جاوا قرار دارد ، منتقل می شود ، انتقال.

اگر می خواهید یک برنامه جاوا ایجاد کنید ، برای تدوین به ویرایشگر متن مانند jEdit ، # Kompilieren # یا Notepad ++ و همچنین Java SE Development Kit (JDK) نیاز دارید. مورد آخر قبلاً شامل محیط زمان اجرا JRE JRE است.

به هر حال: جاوا نباید با Javascript اشتباه گرفته شود ، این یک زبان اسکریپت نویسی قابل توجه برای وب سایت هایی است که می توانند در مرورگر اجرا شوند. ارتباط چندانی با جاوا واقعی ندارد.

مزایای توسعه نرم افزار با جاوا

به عنوان یک زبان برنامه نویسی شی گرا (OOP) ، جاوا ، مانند C ++ ، از دو م inلفه در برنامه نویسی استفاده می کند: از یک طرف کد برنامه نویسی واقعی با توابع یکپارچه وجود دارد ، از طرف دیگر عناصر داده (اشیا )

این تفکیک به اشیا and و کلاسهای اشیا as و همچنین عملیات واقعی ، برنامه نویسی را به میزان قابل توجهی آسان می کند: اشیا and و کلاسهایی که یکبار ایجاد شده اند ، می توانند در هر زمان دوباره مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان استاندارد ، جاوا تعدادی از اشیا typical و کلاسهای معمولی ، اصطلاحاً اشیا standard استاندارد را در ماشین مجازی ، از جمله کتابخانه هایی برای گرافیک یا خروجی صدا ، فراهم می کند که از محیط زمان اجرا به سیستم پایه مربوطه منتقل می شوند.

مزیت بعدی جاوا واضح است: اساس ماشین جاوا مجازی تضمین می کند که کد برنامه ایجاد شده یک بار در هر نسخه از همان جاوا VM جدید یا جدید اجرا می شود. در نتیجه ، توسعه دهندگان فقط باید یک نسخه از برنامه را بدون توجه به سیستم عامل اصلی ایجاد کنند: یک برنامه جاوا که یک بار ایجاد شده است ، به طور مستقل بر روی هر سیستمی که در آن محیط زمان اجرا جاوا نصب شده است ، به طور مستقل اجرا می شود. و از آنجا که مرورگرهای وب از Java نیز استفاده می کنند ، هیچ مانعی برای استفاده از آن به عنوان یک برنامه وب وجود ندارد.

 

به عنوان یک برنامه مستقل در محیط زمان اجرا جاوا ، مدیریت خودکار حافظه (جمع آوری زباله) به طور منظم بررسی می کند که آیا هنوز مناطق حافظه اشغال شده مورد نیاز هستند یا خیر و در صورت لزوم آنها را پاک می کند. توسعه دهنده لازم نیست نگران اجرای روالهای مربوطه باشد. که همچنین یک نقطه ضعف از برنامه نویسی جاوا را به نمایش می گذارد.

 

متأسفانه معایبی نیز وجود دارد

یکی از بزرگترین انتقادات به جاوا در رابطه با جمع کننده زباله این است که از یک طرف می تواند اجرای برنامه را کند کند ، از سوی دیگر توسعه دهنده هیچ کنترلی بر زمان اجرای آن ندارد. استفاده از زیرساخت VM به این معنی است که توسعه برنامه های زمان واقعی که به اجرای دقیق و به موقع دستورات نیاز دارند مناسب نیست.

https://www.dev-insider.de/was-ist-java-programmierung-a-569186/

 

جی کوئری چیست؟ مزایا، معایب و مثال ها (به زبان ساده)

jQuery (جی کوئری) یک کتابخانه جاوا اسکریپت منبع باز است که برای ساده سازی کارهای جاوا اسکریپت (JavaScript) ایجاد شده است. از jQuery برای کدنویسی سریع مجموعه دستورات مختلف استفاده می شود، در حالیکه کدنویسی با HTML بسیار بیشتر طول می کشد.

جی کوئری

یادگیری جی کوئری و نحوه استفاده از آن در کدنویسی جاوا اسکریپت جریان کار را ساده تر می کند. کارایی و سرعت کدنویسی را بالاتر برده و در مصرف انرژی و زمان نیز صرفه جویی خواهد کرد.

در این آموزش نحوه استفاده از جی کوئری در محیط توسعه وب و همچنین مزایا، معایب و توابع اساسی آن را توضیح خواهیم داد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.