آموزش برنامه نویسی نوجوانان

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

آموزش برنامه نویسی نوجوانان

۸۲۱ بازديد

چند ایده عالی برای آموزش رایگان برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان

 

Open Roberta یک محیط برنامه نویسی آنلاین است که در آن آموزش برنامه نویسی نوجوانان می توان ربات های واقعی و مجازی را با استفاده از بلوک های کد برنامه کنترل کرد

مناسب برای: Open Roberta برای جوانان از حدود 12 سالگی مناسب است.

برنامه نویسی ربات خود - با Open Roberta آسان تر از تصور شماست. در مرورگر ، کودکان و جوانان می توانند بلوک های رنگی کد و ربات های برنامه را از سازندگان مختلف جمع کنند (به عنوان مثال ربات های LEGO MINDSTORMS EV3 ، NXT ، Calliope mini ، micro: bit ، Bot'n Roll یا NAO). با این حال ، ربات شخصی شما کاملاً ضروری نیست. اگر فاقد آن هستید ، می توانید یک ربات مجازی را نیز برنامه ریزی و کنترل کنید. کودکان می توانند برای مثال نور و حرکت را به سنسورها خطاب کنند و به روبات ها یاد بگیرند که از یک خط پیروی کنند یا اشیا up را بردارند و دوباره بارگیری کنند. Open Roberta با همه مرورگرهای رایج کار می کند. این پلتفرم توسط گوگل پشتیبانی می شود ، اما تمام داده های کاربر در سرورهای Fraunhofer ذخیره می شود.

  که در آن کودکان با استفاده از کد برنامه به لاک پشت می گویند چه چیزی نقاشی کند.

مناسب برای: کودکان باید توانایی خواندن و نوشتن داشته باشند.

آکادمی لاک پشت یک وب سایت خوب است که کودکان می توانند بدون ثبت نام آن را امتحان کنند. اما اگر می خواهید در پیشرفت خود صرفه جویی کنید ، به یک حساب (رایگان) نیاز دارید. در این بازی ، کودکان یک لاک پشت دوستانه را از طریق صفحه حرکت می دهند ، که با هر مرحله یک خط روی زمین می کشد. با استفاده از دستورات می توان اشکال ساده رسم کرد. ایرانیان سایبر به تدریج گزینه های دیگری مانند نوشتن یا رنگ های مختلف اضافه می شود. ما همچنین گزینه نمایش اطلاعات یا راه حل را دوست داریم. در آکادمی لاک پشت ، کودکان خود کد برنامه نویسی ساده را تایپ می کنند ، مانند دستوراتی مانند "جلو" یا "چپ". نحو یا حتی اصطلاحات انگلیسی لازم نیست.

 

 Looking Glass یک برنامه قابل بارگیری است که به نوجوانان امکان ایجاد انیمیشن های سه بعدی را می دهد و آنها را به یک جامعه ارائه می دهد.مناسب برای: به گفته توسعه دهنده ، سنین ده سال به بالا ، اما با توجه به مهارت های لازم انگلیسی ، بیشتر برای کودکان بزرگتر است. Looking Glass ادامه برنامه آموزش آنلاین آلیس است که به کودکان امکان می دهد داستان های سه بعدی را برنامه ریزی کرده و فیلم های سه بعدی را به جامعه ارائه دهند. در Looking Glass ، کاربران یک محیط سه بعدی را انتخاب می کنند ، آموزش برنامه نویسی کودکان شخصیت ها را اضافه می کنند و تعیین می کنند که چه کاری باید انجام دهند. شما همچنین مشخص می کنید که دوربین باید کدام حرکت را انجام دهد. برنامه نویسی اعمال و حرکات دوربین با جمع آوری بلوک های کد برنامه نویسی انجام می شود. این امر همچنین به کودکان کم دانش و یا دانش قبلی امکان تولید انیمیشن های پیشرفته را می دهد. به عنوان مثال Looking Glass یک محیط برنامه نویسی پیچیده تر از Scratch است. متأسفانه فقط به انگلیسی موجود است. با این وجود ، Looking Glass مقدمه ای عالی برای برنامه نویسی یا مفاهیم جدید برنامه نویسی است.

https://www.codingkids.de/machen/programmieren-fuer-kinder-11-tolle-ideen#looking-glass

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.