کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا1

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا1

۷۴۳ بازديد

امیدواریم این مقاله شما را درکاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا به یادگیری جاوا تشویق کند و به شما کمک کند تا اولین برنامه های خود را شروع کنید.

این نسخه ترجمه ای است از مقاله “Learn Java Programming. راهنمای نهایی "تدوین شده توسط تیم دوستانه پروژه ODBC در مقابل JDBC

معمولاً برنامه‌های درکاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا نرم‌افزاری در یک زبان برنامه‌نویسی خاص (مانند جاوا، C# و غیره) نوشته می‌شوند، در حالی که پایگاه‌های داده درخواست‌ها را به زبان خاص پایگاه داده دیگری (مانند SQL) دریافت می‌کنند. بنابراین، زمانی که یک برنامه نرم افزاری نیاز به دسترسی به داده ها در پایگاه داده دارد، به یک رابط نیاز دارد که بتواند زبان ها را به یکدیگر ترجمه کند (برنامه و پایگاه داده). در غیر این صورت، برنامه نویسان برنامه باید زبان های مبتنی بر پایگاه داده را یاد بگیرند و به برنامه های خود اضافه کنند. ODBC (اتصال به پایگاه داده باز) و JDBC (اتصال پایگاه داده جاوا) دو رابطی هستند که این مشکل خاص را حل می کنند. ODBC یک پلتفرم، زبان و رابط مستقل از سیستم عامل است که می تواند برای این منظور مورد استفاده قرار گیرد. به طور مشابه، JDBC رابط داده برای زبان برنامه نویسی جاوا است. برنامه نویسان جاوا می توانند از پل JDBC-ODBC برای صحبت با هر پایگاه ایرانیان سایبر داده سازگار با ODBC استفاده کنند.

ODBC چیست؟؟

ODBC یک رابط درکاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا برای دسترسی به سیستم های مدیریت پایگاه داده (DBMS) است. ODBC توسط SQL Access Group در سال 1992 توسعه یافت. در زمانی که هیچ ارتباطی بین پایگاه داده و اپلیکیشن وجود نداشت، رسانه استانداردی وجود نداشت. این به زبان برنامه نویسی خاص، سیستم پایگاه داده یا سیستم عامل بستگی ندارد. برنامه نویسان می توانند از رابط ODBC برای نوشتن برنامه هایی استفاده کنند که درخواست هایی را از هر پایگاه داده دریافت می کنند، صرف کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا نظر از محیط عملیاتی یا نوع DBMS مورد استفاده.

از آنجا که درایور ODBC به عنوان یک مترجم بین برنامه و پایگاه داده عمل می کند، ODBC می تواند به استقلال زبان و پلت فرم دست یابد. این بدان معنی است که برنامه از الزام به دانستن زبان خاص پایگاه داده معاف است. درعوض، فقط می‌تواند دستور ODBS را بشناسد و از آن استفاده کند، و درایور پرس و جو را به زبان پایگاه داده‌ای که می‌فهمد ترجمه می‌کند. سپس نتایج در قالبی قابل فهم به برنامه بازگردانده می شوند. API نرم افزار ODBC را می توان با سیستم های پایگاه داده رابطه ای و غیر رابطه ای استفاده کرد. یکی دیگر از مزایای مهم داشتن ODBC به عنوان یک میان افزار جهانی بین یک برنامه کاربردی و یک پایگاه داده این کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا است که شما مجبور نیستید نرم افزار را هر بار که مشخصات پایگاه داده تغییر می کند، به روز کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که درایور ODBC را به روز کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.