برنامه نویسی کودکان5

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه نویسی کودکان5

۷۳۲ بازديد

دنیای برنامه نویسی رایانه اغلب برنامه نویسی کودکان می تواند دلهره آور به نظر برسد، مانند آن سفر هزار مایلی. بسیاری در اولین قدم تسلیم می شوند زیرا اصطلاحات را نمی فهمند و احساس گم شدن می کنند. مخصوصاً برای بچه ها، بسیار مهم است که شروع ماجراجویی برنامه نویسی کامپیوتری آنها با پای راست شروع شود. دادن زبان برنامه نویسی به آنها که خیلی سخت باشد یا با علایق آنها مطابقت نداشته باشد، می تواند کودک شما را برای همیشه از کدنویسی منصرف کند.

خوشبختانه، انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب برای فرزندتان دشوار نیست. فقط باید تصمیم بگیرید که آیا یک زبان سطح بالا، سطح پایین، ماشینی یا نشانه گذاری به بهترین وجه با خواسته های فرزند شما همخوانی دارد و سپس به یک زبان خاص (مانند C++، پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت، HTML، XML و غیره) محدود شوید. ).

ساده. به جز، البته، برای والدین معمولی این مانند علم موشک به نظر می رسد!

به خاطر فرزندتان، اجازه ندهید که اصطلاحات برنامه نویسی کودکان تخصصی شما را بترسانند. در پایان این مقاله شما به A-Z برنامه نویسی کامپیوتر مسلط خواهید بود و خواهید دانست که چه زبانی فرزندتان را نسبت به علوم کامپیوتر عصبانی می کند.

اصطلاحات اصلی برنامه نویسی ایرانیان سایبر اصطلاحات اصلی برنامه نویسی

یک کامپیوتر بر دو چیز متکی است: سخت افزار و نرم افزار. نرم افزار از برنامه های زیادی تشکیل شده است که به صورت فایل در رایانه ذخیره می شوند. در داخل آن فایل ها خطوط کد یا دستورالعمل وجود دارد. برای افراد عادی، این کد مانند ترکیبی از کلمات، نمادها و فضای خالی به نظر می رسد. در واقع، کد از کلمات کلیدی و کلمات عادی تشکیل شده است که بر اساس قوانین یا نحو مرتب شده اند.

زبان های برنامه نویسی در واقع تفاوت چندانی با زبان های انسانی ندارند، به همین دلیل است که از آنها به عنوان زبان های سطح بالا یاد می شود. انواع بی‌شماری از زبان‌های سطح بالا وجود دارد، بنابراین برای آسان‌تر کردن کارها، می‌توانیم بسته به نحوه نگارش آن‌ها را به چهار دسته طبقه‌بندی کنیم (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح برنامه نویسی کودکان می‌دهیم). اما، صرف‌نظر از دسته‌بندی، همه زبان‌ها باید به رشته‌هایی از اعداد یا زبان‌های ماشینی سطح پایین تبدیل شوند تا رایانه‌ها بتوانند آنها را بفهمند.

انواع اصلی زبان های برنامه نویسی انواع اصلی زبان های برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی کامپایل شده باید قبل از اجرا به طور کامل نوشته شوند. این به این دلیل است که آنها را نمی توان مانند سایر زبان ها خط به خط پردازش کرد. نمونه‌هایی از زبان‌های کامپایل‌شده عبارتند از C++ و BASIC و به‌عنوان یک قاعده، یادگیری آن‌ها سخت‌تر از زبان‌های دیگر است، زیرا نمی‌توان آنها را آزمایش و ویرایش کرد.

زبان های برنامه نویسی تفسیر شده را می توان در سراسر اینترنت یافت. جاوا اسکریپت شناخته شده ترین این زبان هاست. این یک گزینه عالی برای بچه ها است زیرا زبان های تفسیر شده خط به خط اجرا می شوند که به این معنی است که تشخیص اشتباهات و رفع آنها بسیار آسان تر است.

زبان های برنامه نویسی را می توان به دو دسته دیگر تقسیم کرد:برنامه نویسی رویه ای مادر همه زبان های برنامه نویسی است. این واقعاً برای درک اصول اولیه نحوه تفکر رایانه ها با ساختار برنامه نویسی کودکان «اگر این، پس آن» مفید است.

برنامه نویسی شی گرا زبانی است که برنامه نویسان حرفه ای از آن استفاده می کنند. نوشتن از برنامه نویسی رویه ای بسیار کمتر بصری است زیرا بسیار پیچیده تر است. این شامل بسیاری از اشیاء مختلف (که مانند برنامه های کوچک هستند) است که به طور همزمان با یکدیگر تعامل دارند.

اگر برنامه نویسی رویه ای مانند یک لیست گام به گام است، برنامه نویسی شی گرا مانند یک نقشه ذهنی غول پیکر است که دنبال کردن آن می تواند بسیار گیج کننده باشد. از این رو توصیه می کنیم یک زبان شی گرا مانند جاوا را فقط پس از اینکه کودک شما یک زبان برنامه نویسی رویه ای مانند پایتون را یاد گرفت، یاد بگیرید.

انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای فرزندتان برنامه نویسی کودکان بهترین برای مبتدیان بهترین زبان های برنامه نویسی برای مبتدیان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.