دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد

۷۱۷ بازديد

من سفر یادگیری پایتون را آغاز کرده ام. پایتون  دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است، اگر می خواهید شروع به یادگیری نحوه برنامه نویسی کنید یا یک شرکت برای تسلط بر جهان بسازید، عالی است.

برنامه نویسی یک مهارت قدرتمند است و پایتون نقطه ورود آسان است.بدون اتلاف وقت زیاد، این پست یک عدد صفر تا صد را با پایتون ارائه می دهد... با چند نکته در پایان این کد منبع است.

در اینجا یک نمایش ویدئویی در زیر آمده است:فهرست مطالب چاپ و متغیرها کارکرد انواع داده های بیشتر - لیست ها واردات کتابخانه ها انواع داده های بیشتر - فرهنگ لغت کلاس ها یادداشت های پایانی چاپ و متغیرها

درس شماره 1 (یا 0…)، چاپ روی کنسول. ما دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد مفسر پایتون را باز می کنیم:$ pipenv ipython را اجرا کنیدو ما اولین خط کد بدنام خود را می نویسیم.چاپ ("سلام جهان")>>> سلام دنیا در مرحله بعد، با کد نظر دادن آشنا می شویم.

می‌توانیم از رشته‌های f برای چاپ کد خود در یک رشته استفاده کنیم، از پرانتزهای فرفری برای محصور کردن نام متغیرها یا کد پایتون استفاده کنیم.

متغیرها همه یکسان نیستند. انواع دارند. به عنوان مثال، عدد یک عدد صحیح و رشته مجموعه ای از کاراکترها است که رشته نامیده می شود.

کارکرد

اگر کدی داریم که باید بارها و بارها بنویسیم، تمرین خوبی است که خودمان را تکرار نکنیم. به جای اینکه خودمان را تکرار کنیم، این کد را در یک تابع قرار داده و این تابع را فراخوانی می کنیم. بیایید یک تابع برای دنباله فیبوناچی ایجاد کنیم، جایی که یک عدد، n را پاس می کنیم و این دنباله n را به دست می دهد.

در این کد بالا چندین مفهوم وجود دارد. ابتدا تابع را با استفاده از def معرفی ایرانیان سایبرمی کنیم. ما از تایپ استفاده می کنیم، جایی که n را به عنوان یک عدد صحیح می پذیریم (n: int) و تابع یک عدد صحیح (-> n) دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد برمی گرداند.

ما یک رشته سند محصور شده در سه گیومه ("") اضافه می کنیم. هدف اصلی doc-string توضیح دادن عملکرد تابع است.

همچنین این تابع مثال خوبی از شرطی ها است. عبارات if درست یا نادرست بودن موارد زیر را بررسی می کند. اگر True باشد، بلوک کد اجرا می شود.توجه: تورفتگی در پایتون مهم است.

اگر عبارت if False باشد، elif (مخفف else-if) بررسی می شود. ما می‌توانیم استفاده از یا معنی را ببینیم که فقط n == 1 یا n == 2 باید درست باشد تا بلوک کد فعال شود، در این مورد 1 را برمی‌گرداند. در نهایت، else زمانی اجرا می‌شود که دستورهای if و elif قبلی False باشند.

این خط، f(n-1) + f(n-2) نمونه ای از بازگشت است. تابع f خود را فراخوانی می کند اما با یک n کمتر و دو n کمتر.انواع داده های بیشتر - لیست ها

ما می توانیم کارهای زیادی با توابع و متغیرها انجام دهیم. بیایید نگاهی به انواع داده های مختلف در پایتون بیندازیم که با لیست شروع می شود.

ما یک محدوده راه اندازی کردیم.این یک راه خوب دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد برای معرفی حلقه بدنام است. لیست نمونه ای از یک تکرار کننده است. برای مثال می توانیم از حلقه for برای تکرار برای یک لیست استفاده کنیم.

برای من در lst:به جای ایجاد یک لیست خالی و استفاده از چندین خط، می توانیم آن را به یک "یک خط" تبدیل کنیم. ما از درک لیست بدنام استفاده می کنیم.

واردات کتابخانه ها

در بسیاری از مواقع، ما از کدهای به خوبی نوشته شده دیگران استفاده  دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد خواهیم کرد. این باعث صرفه جویی در زمان می شود، اما افراد بسیار باهوشی نیز در این سیاره وجود دارند. آنها در حال ارائه راه حل برای مشکلاتی هستند که من در طول عمرم نتوانستم آنها را به صورت رایگان حل کنم. یک مثال کتابخانه ای به نام پاندا است که در تجزیه و تحلیل داده ها محبوب است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد