اسکرچ جونیور

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

اسکرچ جونیور

۷۲۲ بازديد

تفاوت اسکرچ جونیور بین Scratch و ScratchJr چیست؟

ScratchJr از زبان برنامه نویسی محبوب Scratch الهام گرفته شده است. Scratch برای کودکان 8-16 ساله طراحی شده است. در همین حال، ScratchJr با در نظر گرفتن کودکان کوچکتر ساخته شد. به طوری که به رشد شناختی، فردی، اجتماعی و عاطفی کودکان خردسال کمک می کند.

ScratchJr رابط کاربری ساده تری دارد

رابط کاربری ScratchJr بسیار ساده تر از Scratch است تا پیچیدگی ورود برای کودکان خردسال را کاهش دهد. به عنوان مثال، تعداد بلوک های استفاده شده در ScratchJr نسبتاً کمتر از Scratch است.

بلوک های اسکرچ جونیور مختلف

به جای انباشتن بلوک ها از بالا به پایین، در ScratchJr بلوک ها از چپ به راست انباشته می شوند. ScratchJr همچنین دارای انواع کمتری از بلوک‌ها نسبت به کدنویسی Scratch است، به عنوان مثال بلوک‌های عملگر و متغیرهای بیشتری در Scratch وجود دارد.

جلوه های صوتی

فقط یک صدای "پاپ" برای استفاده در ScratchJr در دسترس است. با این حال بچه ها می توانند هر صدایی را که می خواهند ضبط کنند. اگرچه زمان ضبط به یک دقیقه محدود شده است.

پخش می شود

ScratchJr تعداد محدودی بلوک پخش دارد: حداکثر شش بلوک در هر ایرانیان سایبر  صفحه. به جای ارسال پیام به شکل متن، هر بلوک پخش حاوی یک حرف است که رنگ مرتبط با پیام خاص خود را نشان می دهد.

بهینه شده اسکرچ جونیور برای موبایل

ScratchJr برای دستگاه های موبایل و تبلت بهینه شده است، برخلاف Scratch که برای رایانه ها ساخته شده است. قابلیت لمس صفحه نمایش iPad یا تبلت اندرویدی به ScratchJr نیز کمک می کند تا در دسترس تر باشد.

سیستم شبکه ای

مرحله ScratchJr به شبکه ای به ابعاد 20 در 15 مربع تقسیم می شود. برخلاف مرحله Scratch که از پیکسل‌های معمولی استفاده می‌کند که به شبکه‌ای تقسیم نشده‌اند.

ویرایشگر رنگ

در ScratchJr، یک ویرایشگر اسکرچ جونیور رنگ وجود دارد که در آن بچه ها می توانند sprite/backgrounds از قبل موجود را تغییر دهند یا چیزی را به انتخاب خود بکشند. این ویژگی به بچه ها کمک می کند یاد بگیرند که چگونه خود را خلق کنند و بیان کنند.

در ScratchJr، صفحات «صحنه‌هایی» هستند که اسپرایت، پس‌زمینه و پخش‌های خاص خود را دارند. و شما فقط می توانید تا 4 صفحه در هر پروژه داشته باشید. در حالی که در Scratch، دانش آموزان می توانند پس زمینه های بیشتری بسازند.

چگونه یک پروژه در Scratch Jr ایجاد می کنید؟

ScratchJr به طور خاص برای ذهن های جوان طراحی شده است. بنابراین رابط کاربری و دستورالعمل ها بسیار ساده هستند. امروز، شما را از طریق برنامه SratchJr راهنمایی می کنیم.

فقط برنامه ScratchJr را در دستگاه خود دانلود کنید. برنامه را اسکرچ جونیور راه اندازی کنید. و روی آیکون Home کلیک کنید تا یک پروژه جدید شروع شود.

ایده های پروژه ScratchJr برای بچه ها

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد