اسکرچ جونیور1

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

اسکرچ جونیور1

۸۷۸ بازديد

این شما را به صفحه پروژه  اسکرچ جونیور های من می برد. برای شروع یک پروژه جدید، روی نماد کوچک " + " کلیک کنید.

در اینجا نحوه ساخت بازی در ScratchJr آمده است

هنگامی که یک پروژه را شروع می کنید، ScratchJr sprite پیش فرض ظاهر می شود. اگر می‌خواهید این sprite پیش‌فرض را تغییر دهید، فقط روی اسپرایت کلیک کرده و فشار دهید تا x ظاهر شود. روی آن "x" کلیک کنید تا اسپرایت از مرحله حذف شود.

  1. اسپرایت خود را انتخاب کنید.

با فشار دادن نماد «+» در سمت چپ، یک اسپرایت جدید انتخاب کنید تا گالری کاراکترها باز شود

  1. پس زمینه را تغییر دهید.

هنگامی که جن انتخابی اسکرچ جونیور خود را روی صفحه نمایش گذاشتید، پس زمینه را با کلیک بر روی نماد "عکس منظره" در بالای صفحه تغییر دهید. با این کار گالری پس زمینه ظاهر می شود.

 

پروژه های کودکان خردسال

هر پس زمینه ای را که می خواهید انتخاب کنید. و روی نماد چک در گوشه سمت راست صفحه ضربه بزنید تا پس زمینه را تنظیم کنید.

  1. شخصیت خود را به صحنه اضافه کنید.

شخصیت مورد نظر خود را با ضربه زدن بر روی صحنه انتخاب کنید. تصویر را در گوشه پایین سمت چپ مشاهده خواهید کرد - برای اینکه دوباره بررسی کنید که جن سمت راست را انتخاب کرده اید.

  1. کد را اجرا اسکرچ جونیور کنید.

بلوک زرد (بلوک آغازگر) را زده و نماد پرچم ایرانیان سایبر را که دکمه شروع کد است، انتخاب کنید.

اکنون می توانید بلوک های رنگی دیگر را برای ایجاد اسکریپت خود کاوش کنید. این بلوک های برنامه نویسی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

Triggering (بلوک زرد): کد را شروع می کند و پیام هایی را به اسکریپت های دیگر ارسال می کند.

حرکت (بلوک آبی): محل حرکت اسپرایت، مدت زمان حرکت اسپرایت و تغییر زاویه.

ظاهر (بلوک بنفش): نمایان بودن اسکرچ جونیور ، ظاهر و خروجی متن را کنترل می کند.

صدا (بلوک سبز): یک صدای "پاپ" از پیش تعریف شده یا یک صدای ضبط شده را پخش می کند.

کنترل (بلوک نارنجی): قسمت خاصی از اسکریپت wi را تکرار می کندتعداد مشخصی بار.

پایان ها (بلوک قرمز): زمان و نحوه پایان اسکریپت را کنترل می کند.

ایده های پروژه ScratchJr برای بچه ها

پروژه های سرگرم کننده ScratchJr را کاوش کنید و راهی سریع برای یادگیری نحوه انجام کارهای جدید کشف کنید!

  1. مسابقه: ایده پروژه ScratchJr

برای حرکت در صفحه از چپ به راست از 2 کاراکتر / جن استفاده کنید.

چالش: کاراکترها را وادار کنید تا  اسکرچ جونیور با سرعت های مختلف روی صفحه حرکت کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد