ایجاد بازی های اسکرچ با استفاده از خلاقیت و تخیل

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

ایجاد بازی های اسکرچ با استفاده از خلاقیت و تخیل

۴۷۱ بازديد

خراش را مورد بحث قرار دهید

 

ساختن آن با آنها برای معلم دشوار است و همچنین از ای بازی اسکرچ ن نظر که دانش آموزان با سرعت های مختلف کار می کنند محدود می شود. در گذشته که می‌خواستم تکنیکی را در دوره‌ای دیگر آموزش دهم، آموزش‌های ویدیویی را که در یوتیوب یافت می‌شوند پخش کرده‌ام و در نقاط مختلف مکث کرده‌ام تا مسائل را روشن کنم و به دانش‌آموزان زمان بدهم تا کار را انجام دهند. استفاده از یک آموزش برای گذراندن مراحل ساخت چیزی دانش آموزان، معلم را آزاد می کند تا در اتاق حرکت کند و ویدیو را با پشتیبانی یک به یک تکمیل کند.

من از آنها می خواهم که از پروژه اول بازی بسازند، زیرا پس از  بازی اسکرچ انجام چند بازی ساده می خواهم مهارت ایجاد یک بازی اصلی نسبتاً پیچیده را داشته باشند. بعلاوه من ساختار هر واحد را اینگونه می سازم. بنابراین آنها از بازی های ساده به پیچیده تر خواهند رفت.

 

شما هرگز نگفتید شاگردانتان چند سال دارند. من به بچه های 10 تا 12 ساله آموزش می دهم. من می توانم نکات زیر را از کار خود با آنها به شما ارائه دهم:

- ابتدا بچه ها باید اصول اسکرچ را یاد بگیرند. این کار با کارت های خراش بسیار خوب کار می کند (https://scratch.mit.edu/tips).

- بچه ها با سرعت خودشان با کارت ها کار می کنند.

- من مربی آنها هستم و در صورت وجود سؤالات و مشکلات فردی کمک می کنم.

- به محض اینکه بچه ها اولین کارت های اسکرچ را تمام کردند، آنها بازی اسکرچ  را تشویق می کنم تا دانش کسب شده خود را با نوشتن پروژه های خود (به موازات کار با اسکرچ کارت) به کار گیرند. آنها در مورد موضوع پروژه تصمیم می گیرند.

- مهم این است که بچه ها بتوانند آثار خود را ارائه دهند و از همکاران خود بازخورد دریافت کنند.

- همچنین دانش آموزان را تشویق می کنم که پروژه های خارجی را در اسرع وقت بررسی کنند و نمونه های آموزنده را در استودیوها جمع آوری کنند (برای مثال پروژه های توصیه شده توسط RokCoder در www.codeclub.org.uk: https://scratch.mit.edu/users/ CodeClubRik/

- خواندن یک یا دو کتاب نیز هیچ ضرری ندارد. من می توانم توصیه کنم: کتاب های خراش نوشته برین، درک، مک مانوس، شان، و وودکاک، جان. کتاب مورد علاقه من "یاد بگیر برنامه نویسی با اسکرچ" نوشته ماجد مرجی است. اما (با وجود پوشش کودکانه) بیشتر برای بزرگسالان نوشته شده است.

- فقط در این صورت است که می توانید از دانش آموزان انتظار  بازی اسکرچ داشته باشید که بتوانند پروژه های پیچیده بنویسند و انگیزه داشته باشند.

 

این مفید است. من به کلاس دوازدهم بدون تجربه کدنویسی  آموزش برنامه نویسی مقدماتی تدریس می کنم. امیدواریم اسکراچ را به سرعت بردارند.

 

معضل من در اینجاست: هر واحد از طریق یک بازی جدی معرفی می شود، که آنها آن را بازی و مطالعه می کنند تا بفهمند که چگونه بازی ها به عنوان نوعی ارتباط تصویری عمل می کنند (من یک معلم هنرهای تجسمی هستم). سپس از آنها می‌خواهم اصول طراحی بازی را از طریق GameStar Mechanic مطالعه و اعمال کنند، جایی که می‌توانند اساساً نمونه‌سازی کنند و تمرین‌های ساده‌ای را برای درک پویایی بازی انجام دهند. سپس آنها را با Scratch تمرین می‌کنم، جایی که یک آموزش ویدیویی اجرا می‌کنم یا از آنها می‌خواهم مراحل را در چیزی مانند Code Club دنبال کنند. سپس از آنها می‌خواهم که بازی‌هایشان را با دارایی‌های خودشان ریمیکس کنند، اما نکته اینجاست…

 

من از آنها می‌خواهم که در پایان هر واحد 5 هفته‌ای یک پروژه اصلی بسازند که در آن بازی Scratch "ریمیکس" آنها از موضوع بازی Serious الهام گرفته شده است که در ابتدای یونیت با آن بازی اسکرچ  آشنا شده‌اند و آن را به صورت مفهومی چارچوب می‌دهد. من متعجبم که آیا این نتایج ارزشمندی ایجاد می کند. می‌دانم که آزاد گذاشتن دانش‌آموزان برای بازمیکس کردن به هر شکلی که می‌خواهند، بار دستورالعمل‌ها را در مورد کارهایی که باید با پروژه‌هایشان انجام دهند کاهش می‌دهد، اما من دوست دارم که اگر آن را طوری طراحی کنم که به Serious مربوط شود، دایره  کاملی داشته باشد. بازی ای که با آن آشنا شدند. این همچنین باعث می‌شود که آن‌ها به این فکر کنند که چگونه ایده‌ها را از طریق بازی‌ها ترجمه کنند، برخلاف پروژه‌هایشان که فقط چیزهای تصادفی مانند یک بازی دزدان دریایی یا چیز دیگری هستند.

 

آخرین بازی‌های سال آنها که به جامعه ارائه می‌شود، باید بازی‌های Serious اصلی باشند، بنابراین اگر آنها در هفته‌ها و ماه‌های منتهی به بازی نهایی‌شان بازی‌های کوچکی بسازند، امیدواریم برای ساخت یک بازی به خوبی مجهز شوند. بازی جدی نسبتا پیچیده و سرگرم کننده.

#22 ژوئن 19, 2018 19:56:06

یارو341

 

خراشنده

بیش از 1000 پست

خراش برای تدریس

gameteacher نوشته است:

 

تکه تکه کردن

آیا می توانید توضیح دهید که بازی "جدی" چیست؟

آخرین ویرایش توسط dude341 (19 ژوئن 2018، 19:56:18)

 

مکان نگهدار

#23 ژوئن 19, 2018 22:45:29

گیم معلم

 

جدید به Scratch

100+ پست

خراش برای تدریس

dude341 نوشت:

 

gameteacher نوشت:

 

تکه تکه کردن

آیا می توانید توضیح دهید که بازی "جدی" چیست؟

در اینجا یک مثال است:

http://gambit.mit.edu/loadgame/afterland.php

#24 ژوئن 19, 2018 22:53:30

PintOfMilk

 

خراشنده

بیش از 1000 پست

خراش برای تدریس

gameteacher نوشت:

 

dude341 نوشت:

 

gameteacher نوشت:

 

تکه تکه کردن

آیا می توانید توضیح دهید که بازی "جدی" چیست؟

در اینجا یک مثال است:

http://gambit.mit.edu/loadgame/afterland.php

خوب من فقط بخشی از چند نفری هستم که یک بازی با Scratch game  سرعت بیش از یک ساعت دارند. بنابراین مطمئن نیستم که عملی باشد.

 

آیا n!+1=m^2 به غیر از n=4،5،7 راه حل های میانگر دارد؟

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد