برنامه اسکرچ در تمام سطوح

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه اسکرچ در تمام سطوح

۲۹۵ بازديد

اگر قبلاً از Scratch استفاده نکرده اید (یا اصلاً چیزی د برنامه اسکرچ ر مورد آن نشنیده اید) وحشت نکنید. اطلاعات زیادی در زیر وجود دارد، و این فعالیت راهی عالی برای یادگیری همه است. با این حال، ایده خوبی است که قبل از هدایت فعالیت، مدتی را صرف خواندن اطلاعات و تمرین کنید.

اگر رایانه‌های کافی برای یکی بین دو ندارید، می‌توانید این فعالیت را به‌عنوان یک پایه اجرا کنید، بنابراین گروه‌ها یکی یکی از آنها بازدید می‌کنند. همچنین می‌توانید از یک کتابخانه یا مدرسه محلی دیدن کنید تا از رایانه‌های آنها استفاده کنید.

اگر محل جلسه شما به اینترنت دسترسی دارد،  برنامه اسکرچ می توانید Scratch را در یک مرورگر وب اجرا کنید. فقط این لینک را دنبال کنید.

اگر محل ملاقات شما به اینترنت دسترسی ندارد، نگران نباشید. می توانید برنامه دسکتاپ Scratch را از اینجا دانلود کنید، راهنمای Scratch نیز در اینجا وجود دارد.

ممکن است قبلاً افرادی با مهارت های دیجیتالی را بشناسید که دوست دارند به اجرای این فعالیت کمک کنند. چرا با والدین، مراقبان و سایر افراد جامعه خود ارتباط برقرار نمی کنید؟

برای کدنویسی آماده شوید

شخصی که فعالیت را هدایت می کند باید Scratch را معرفی کند برنامه اسکرچ . آنها باید توضیح دهند که افراد می توانند با استفاده از بلوک های رنگی که مانند آجرهای لگو به یکدیگر متصل می شوند، در اسکرچ کدنویسی کنند.

شخصی که این فعالیت را هدایت می کند باید به همه نشان دهد که چگونه یک برنامه بسیار ساده را در Scratch بنویسند و آن را آزمایش کنند (مثلاً برنامه نویسی Scratch cat برای حرکت یا گفتن چیزی).

همچنین می‌توانید از فعالیت دیگری مانند شناسه برگ دیجیتال برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Scratch استفاده کنید.

همه باید به زمان هایی فکر کنند که باید وارد تیم شوند، مثلاً قبل از یک بازی یا فعالیت. آیا تصمیم گیری یا ایجاد احساس انصاف در تیم ها همیشه دشوار است؟

یک برنامه ایجاد کنید

همه باید دستورالعمل‌های «یادداشت‌ها و جزوه» را برای ایجاد  برنامه اسکرچ و آزمایش انتخابگر تیم دنبال کنند.

بسته به تعداد کامپیوترهایی که دارید، افراد ممکن است نیاز داشته باشند که به صورت جفت کار کنند.

هنگامی که از انتخاب کنندگان تیم خود راضی هستند، همه باید به نوبت آن را به اشتراک بگذارند. آنها می توانند با ورود به سیستم و انتخاب گزینه "اشتراک گذاری" آن را در وب سایت Scratch به اشتراک بگذارند. آن‌ها حتی می‌توانند آن را با گروه‌های جوان‌تری به اشتراک بگذارند که ممکن است برای انتخاب تیم کمک بخواهند اما هنوز شروع به یادگیری کدنویسی نکرده‌اند.

انعکاس

این فعالیت تماماً در مورد توسعه مهارت با کدنویسی یک برنامه کوتاه بود برنامه اسکرچ . مردم در این فعالیت چه مشکلاتی را حل کردند؟ شاید ورود افراد به تیم‌ها معمولاً سن و سالی طول می‌کشد، تشکیل تیم‌های کوچک باعث مشاجره می‌شود یا افراد معمولاً با همه افراد گروه آشنا نمی‌شوند. انتخابگر تیم چگونه به این مشکلات کمک می کند؟ آیا کسی می تواند به مشکل دیگری فکر کند که با کدنویسی یک برنامه در اسکرچ حل شود؟

 

این فعالیت در مورد تیمی بودن نیز بود. چه زمانی افراد عضو تیم هستند؟ مردم ممکن است به ورزش، تیم یا پیشاهنگی فکر کنند. آیا مردم معمولاً می توانند انتخاب کنند که چه کسی در تیم آنها باشد؟ آیا وقتی تیم خود را انتخاب کرده اید، تیم بودن آسان تر است؟ چرا کار با افراد مختلف می تواند مفید باشد؟ مردم ممکن است به یادگیری در مورد دیگران، یادگیری از دیگران و یادگیری کنار آمدن با افراد جدید فکر کنند.

 

ایمنی

تمام فعالیت ها باید به صورت ایمن مدیریت شون برنامه نویسی کودکان د. شما باید ارزیاب برنامه اسکرچ ی کامل ریسک را انجام دهید و اقدامات مناسب را برای کاهش ریسک انجام دهید. از چک لیست ایمنی برای کمک به برنامه ریزی و ارزیابی ریسک فعالیت خود استفاده کنید. همیشه برای فعالیت تاییدیه بگیرید و نظارت مناسب و فرآیند InTouch داشته باشید.

 

ایمنی آنلاین

بر جوانان زمانی که آنلاین هستند نظارت کنید و در مورد ایمن ماندن برنامه اسکرچ  به آنها توصیه کنید. به راهنمای ایمنی آنلاین یا قلدری ما نگاهی بیندازید. NSPCC مشاوره و راهنمایی بیشتری نیز ارائه می دهد. اگر می‌خواهید درباره شبکه‌ها و بازی‌های اجتماعی خاص بیشتر بدانید، Childnet اطلاعات و نکات ایمنی برای برنامه‌ها دارد. همچنین می‌توانید هر چیزی که شما را نگران می‌کند به صورت آنلاین به فرماندهی حفاظت از کودکان و بهره‌برداری آنلاین گزارش دهید. مثل همیشه، اگر در مورد رفاه یک جوان، از جمله تجربیات آنلاین آنها، نگرانی هایی دارید، برای تهیه گزارش، کارت زرد را دنبال کنید.

 

 

سطح چالش را تغییر دهید

افراد می توانند با آزمایش کردن گربه خراشیده، به عنوان مثال،

Scratch program  حرکت دادن یا نشان دادن آن در هنگام صدا زدن نام، در مورد استفاده از sprites (شخصیت ها) در Scratch اطلاعات بیشتری کسب کنند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد