انتخاب درست اسکرچ جونیور

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

انتخاب درست اسکرچ جونیور

۲۹۱ بازديد

 Scratch یک کیت توسعه نرم افزار رایگان (SDK) است که به اسکرچ جونیور ه کودکان 8 تا 16 ساله اجازه می دهد بدون نیاز به دانستن زبان برنامه نویسی خاصی انیمیشن، داستان های تعاملی، بازی و موسیقی بسازند. Scratch که شامل یک فیلمنامه، رنگ و ویرایشگر صدا است، توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) توسعه داده شده است.

 

Scratch: یاد بگیرید که بدون کد منبع برنامه نویسی کنید

Scratch دارای یک رابط صفر کد است، به این معنی که خراش اسکرچ جونیور  دهنده ها مجبور نیستند برای برنامه هایی که ایجاد می کنند کد منبع بنویسند. در عوض، آنها بلوک‌های اجزایی را که در واقع واحدهای کد هستند، جمع‌آوری می‌کنند که با اشکال مختلف ارتباط متقابل نشان داده می‌شوند. هر بلوک یک فرمان خاص و یک عملکرد منحصر به فرد دارد.

 

هنگامی که کاربر یک سری از بلوک ها را به هم متصل کرد، می تواند  اسکرچ جونیور روی یک پرچم سبز کلیک کند تا اسکریپت را اجرا کند و ببیند برنامه چه کار می کند. این رویکرد بصری و ماژولار برای برنامه نویسی شبیه به نحوه عملکرد سایر پلت فرم های توسعه کم کد و حتی بدون کد برای شرکت است.

 

Scratch یک ابزار آموزشی موثر و کارآمد است

Scratch که شعار آن "تصور کن، برنامه ریزی کن، به اشتراک بگذار!" ” با بیش از 25,000,000 پروژه دانشجویی که تا به امروز ایجاد شده است ثابت کرده است که یک ابتکار محبوب است. این برنامه که در بیش از 150 کشور مختلف استفاده می شود و به بیش از 40 زبان موجود است، جایگزین پاورپوینت به عنوان نرم اسکرچ جونیور  افزار ارائه انتخابی در بسیاری از مدارس شده است.

 

خاراندن چیست؟

علاوه بر تقویت تسلط بر کدنویسی، یادگیری برنامه نویسی اسکرچ می تواند اینجا  راهی سرگرم کننده برای کمک به دانش آموزان برای حل منطقی مشکلات، همکاری مشترک و بهبود مهارت های ارتباطی آنها باشد. این پلت فرم به زبان انگلیسی است، همچنین راه خوبی برای آشنایی با زبان شکسپیر است.

 

نحوه برنامه نویسی با اسکرچ

در رابط Scratch، یک بخش نمای کلی برنامه وجود دارد. اسکرچ جونیور   برای برنامه نویسی در Scratch، کاربر بلوک های کدگذاری را از لبه پنجره به این بخش می کشد. به عنوان مثال، با شروع یک برنامه جدید Scratch، یک اسپرایت یا تصویر یک گربه ایجاد می شود. این اسپرایت را می توان برای حرکت، صحبت یا انجام کار دیگری برنامه ریزی کرد.

 

این گربه را نیز می توان با هر تصویر دیگری جایگزین کرد یا به بازی یا برنامه دیگری تبدیل کرد. برای مثال، اگر می خواهید گربه میومیو کند و سلام کند، باید یک اسکرچ جونیور  رویداد را به برنامه بکشید. این رویداد زمانی خواهد بود که این جن کلیک می کند که هر بار که گربه کلیک می شود، فعال می شود. سپس به بخش Sound می روید. روی Play sound Meow کلیک کرده و بکشید تا این کار انجام شود تا آن را در زیر رویداد پیوست کنید.

 

 

روی گربه کلیک کنید، می گوید "میو". در نهایت به قسمت Looks اسکرچ جونیور  رفته و Say Hello را بکشید! به مدت 2 ثانیه زیر صدا حالا روی گربه کلیک کنید، صدای میو شنیده می شود و یک حباب متنی Hello! ظاهر می شود. پدیدار خواهد شد.

 

برای یادگیری برنامه نویسی با Scratch به زبان فرانسوی، می توانید از Studuino استفاده کنید که به شما امکان می دهد نحوه برنامه نویسی ربات را یاد بگیرید. این یادگیری با استفاده Scratch Junior  از آیکون برای دانش آموزان مقطع ابتدایی و از طریق درج بلوک برای دانش آموزان مقطع راهنمایی انجام خواهد شد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد