اسکرچ جونیور چیست؟

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

اسکرچ جونیور چیست؟

۲۸۶ بازديد


کلاه اسکرچ جونیور است؟

Scratch Jr یک برنامه iPad است که به اسکرچ جونیور چیست  کودکان خردسال مقدمه ای برای برنامه نویسی می دهد.

 

با کنار هم قرار دادن بلوک های برنامه نویسی گرافیکی،  اسکرچ جونیور چیست کودکان می توانند شخصیت ها را وادار به حرکت، پریدن، رقصیدن و آواز خواندن کنند. در این فرآیند، کودکان یاد می‌گیرند که مشکلات را حل کنند، پروژه‌هایی طراحی کنند و با استفاده از آی‌پد خلاقیت خود را بیان کنند.

 

چگونه می توانم آن را دریافت کنم؟

Scratch Jr را می توان به صورت رایگان در اپ استور اسکرچ جونیور چیست  اپل دانلود کرد.

 

چگونه از آن استفاده کنم؟

استفاده از Scratch Jr بسیار ساده است. هنگامی که برنامه را راه اندازی می کنید با یک صفحه اصلی نمایش داده می شود.

 

صفحه معرفی

 

با کلیک کردن روی نماد خانه، به «پروژه‌های من» می‌روید، اسکرچ جونیور چیست  جایی که می‌توانید شروع به ساختن بازی‌ها و داستان‌ها کنید. برای شروع یک پروژه جدید روی دکمه plus کلیک کنید و پنجره اصلی ایجاد Scratch Jr را مشاهده خواهید کرد.

 

پروژه جدید

 

با صفحه Creation Screen آشنا شوید!

 

خط تیره برچسب زده شده

 

1: صفحه اصلی/ ذخیره 14: پالت بلوک

2: مرحله 15: دسته بندی ها را مسدود کنید

3: تمام صفحه 16: شخصیت ها

4: نمای شبکه ای

5: تغییر پس زمینه

6: اضافه کردن متن

7: کاراکترها را بازنشانی کنید

8: بازی کنید!

9: صفحات

10: اطلاعات پروژه

11: واگرد / دوباره انجام دهید

12: فیلمنامه

13: منطقه برنامه نویسی

 

برای شروع ایجاد پروژه جدید خود کافی است یک کاراکتر  اسکرچ جونیور چیست را انتخاب کنید (کاراکترهای جدید را می توان با کلیک بر روی دکمه + اضافه کرد) و شروع به کشیدن و رها کردن بلوک ها از پالت بلوک کنید.

 

همه دستورات باید با پرچم سبز شروع شده و با بلوک های End ختم شوند اسکرچ جونیور چیست . آنچه در این بین قرار می گیرد به شما بستگی دارد. شما می توانید به سادگی با افزودن دستور مربوطه به اسکریپت، کاراکتر خود را حرکت، صحبت، ظاهر و ناپدید کنید.

 

فراموش نکنید که می توانید پس زمینه استوری های خود را نیز تغییر دهید. طیف گسترده ای از صحنه های از پیش تعیین شده در دسترس است و می توانید با کلیک بر روی دکمه "تغییر پس زمینه" به آنها دسترسی پیدا کنید.

 

کد کاراکتر 1 کد کاراکتر 2

 

همه پس‌زمینه‌ها و کاراکترها را می‌توان با کلیک کردن همینجا  بر روی قلم م اسکرچ جونیور چیست و، چه در صفحه انتخاب کاراکتر/پس‌زمینه یا در صفحه صحنه، ویرایش کرد.

 

با کلیک بر روی دکمه + در سمت راست، صفحات بیشتری را برای ساخت کتاب داستان خود اضافه کنید. اینها می توانند کاملاً با صفحه اول شما متفاوت باشند.

وقتی آماده نمایش داستان خود به شخصی هستید، روی دکمه تمام صفحه کلیک کنید. از اینجا می توانید داستان خود را پخش کنید و از فلش های پایین صفحه برای حرکت در صفحات خود استفاده کنید.

 

نمایش فیلم

 

به یاد داشته باشید که پروژه خود را اغلب ذخیره کنید! برای ذخیره به سادگی روی نماد خانه کلیک کنید.

 

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد کارهایی که بلوک‌های مختلف اسکرچ جونیور چیست  انجام می‌دهند نیاز دارید، می‌توانید راهنمای دقیقی را در بخش راهنمای برنامه پیدا کنید.

 

از منوی صفحه اصلی، روی نماد کتاب در بالا سمت  What is Scratch Junior? راست کلیک کنید و سپس به برگه راهنمای بلوک ها در پایین بروید. همچنین اطلاعات بیشتری در مورد سایر قسمت های برنامه در برگه های دیگر وجود دارد.

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد