نحوه استفاده از اسکرچ برای ساخت انیمیشن های حرفه ای

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

نحوه استفاده از اسکرچ برای ساخت انیمیشن های حرفه ای

۲۸۰ بازديد

پاکت نامه نماد ارسال پیام است.

 

سایر کودکان جعبه‌های کفش دارند: این جعبه‌ها  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم همان رنگ پاکت‌ها را دارند. جعبه کفش حاوی برچسب هایی با اقداماتی است که باید به ترتیب خاصی انجام شوند. در پایان ترتیب سفارش، پیامی برای دانش آموز دیگر ارسال می شود.

 

بنابراین پیام رسان پاکت نامه را در جعبه با رنگ مناسب قچگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم رار می دهد. گیرنده تنها زمانی می تواند سفارشات خود را بخواند که پیامی را که به او اختصاص داده شده را دریافت کند.

 

یک بار دیگر، من تا آنجا که ممکن است به بیان کلامی تشویق می کنم: قبل، در حین، بعد.

 

گروه پس از چندین بار تجربه فعالیت (بسته به نیاز دان چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ش‌آموزان)، می‌تواند آن را به برنامه انتقال دهد. یک دستورالعمل ساده: از سه کاراکتر استفاده کنید، هر کدام باید برنامه خود را فقط زمانی اجرا کنند که کاراکتر قبلی کار خود را به پایان رساند.

 

موارد ضروری برای شناسایی:

 

کودکان باید به وضوح تفاوت بین بازنمایی های مختلف را درک کنند:

قطعه پازلی وجود دارد که پیام را می فرستد

و کسی که پیام را دریافت می کند

پیام ها به شما امکان می دهند برنامه های مختلف موجچگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ود در انیمیشن را سفارش دهید: بنابراین هر شخصیت می تواند بعد یا قبل از دیگری عمل کند.

داستان را تصور کنید

من قصد ندارم توالی یادگیری مرتبط با کشف طرح واره روایی را در اینجا توصیف کنم. این هدف این سایت نیست. بدون بحث در مورد مفهوم طرحواره روایی با دانشجویان، نمی‌توان جلوتر رفت.

 

برای ایجاد داستان، من سندی ایجاد کردم که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد داستان خود را قطع کنند و در عین حال کدنویسی لازم برای آنها را تجسم کنند.

 

برای کمک به آنها در فکر کردن، تمام شخصیت‌ها، اشیا چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  و تنظیمات موجود در Scratch را جدا کردم. در اختیار دانش آموزان قرار می گیرند.

 

ضروری نیست که دانش آموزان کل داستان خود را بنویسند. این در مورد ساختن نوعی نقشه ذهنی خطی است.

 

وقتی انیمیشن توسط دانش‌آموز نهایی شد، می‌توانن چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم د داستان خود را بنویسند و در عین حال به تمام کدهای نوشتن متن روایی احترام بگذارند.

 

 

دسترسی به فایل های مشترک

 

تولید انیمیشن

دستگاه آموزشی

 

تبلتی با برنامه Scratch Jr

یک صفحه نمایش یا پروژکتور متصل به تبلت

برای مثال از طریق کابل HDMI

یا از طریق Chromecast

دستگاه کودک

 

تبلتی با برنامه Scratch Jr

سندی که دانش آموز در آن مراحل مختلف داستان خود را نشان می دهد.

یک کتاب کار

برای این مرحله معلم نقش مرجع را ایفا می کند چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم . کودکان به طور مستقل پیشرفت می کنند. هر کس انیمیشن خود را در چارچوب زیر ایجاد می کند:

 

دانش آموز می تواند از دانش آموز دیگری برای حل مشکل کمک کند.

معلم به درخواست هر کودک در دسترس است.

دستورالعمل: زمانی که انیمیشن ارائه می شود، با کلیک بر روی پرچم سبز باید داستان به طور کامل بدون دخالت بیننده باز شود.

 

صرف نظر از این، بزرگسالان به طور مرتب از دستاوردهای دانش آموزان بازدید می کنند تا انگیزه های کوچکی را ارائه دهند، بدون اینکه راه حلی ارائه دهند، اما یک یا آن مسیر را پیشنهاد کنند.

 

وقتی کودک فکر می کند که انیمیشن خود را تمام  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم کرده است، آن را به معلم ارائه می دهد. آنها با هم، باز شدن داستان را مشاهده می کنند. سپس معلم می تواند نقش خود را با توجه به موقعیت تطبیق دهد:

 

یا با راه اندازی مجدد کودک در مورد ناسازگاری های کدگذاری

یا با ارائه یک مرحله اضافی متناسب با سطح او به او.

همچنین می توان از دانش آموز خواست که به عنوان یک مرجع برای گروه تبدیل شود.

صادرات و به اشتراک گذاری انیمیشن ها

صادرات و به اشتراک گذاری دستاوردها تا حدودی پاشنه آشیل این اپلیکیشن است. آثار به صورت خودکار ذخیره می شوند. البته ممکن است برای هر دستاورد یک نام خاص مشخص شود (که من قویاً توصیه می کنم).

 

هیچ سیستم ابری در برنامه وجود ندارد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که هر دانش آموز می تواند به راحتی تبلتی را که استفاده کرده است، در صورت تقسیم جلسات، پیدا کند.

 

مشکل دیگر از این واقعیت ناشی می شود که فایل ها فقط در برنامه Scratch Jr قابل خواندن هستند. در زمان نوشتن این خطوط، نمی توان آن را به عنوان یک فایل ویدیویی صادر کرد و یا آن را به نسخه کامل وارد کرد. خراش.

 

به سهم خودم، در اینجا نحوه ادامه کارم به این صورت است:

 

امکان ارسال مدارک ایجاد شده از طریق ایمیل برای شما وجود دارد. پس این کاری است که من انجام دادم.

سپس ابتدا باید برنامه Sratch Jr را راه اندازی کنید که می خواهید اسناد را در آن ذخیره کنید.

هنگامی که Scratch Jr راه اندازی شد، صندوق پستی خود را باز می کنید و سند پیوست شده را در هر ایمیل نمایش می دهید. سپس دکمه اشتراک گذاری به شما امکان می دهد سند را به Scratch وارد کنید.

سپس سند را در اسکرچ باز می کنم، آن را به صورت تمام صفحه نمایش می دهم و از ضبط کننده صفحه که به صورت بومی در Ios یا Android موجود است استفاده می کنم.

سپس می توان ویدیو را به YouTube صادر کرد:  How to make animation with scratch برنامه YouTube به شما امکان می دهد ابتدا و انتهای ویدیو را به راحتی برش دهید تا از دیدن دستکاری های راه اندازی در سند جلوگیری کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد