کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان

۱۳۸ بازديد

 

“Imagine, Program, Share” شعار Scratch است که یک  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست محیط برنامه نویسی گرافیکی برای اهداف آموزشی است. این امکان را به شما می دهد تا با مونتاژ بلوک ها، شبیه سازی، بازی یا انیمیشن را به روشی ساده و در دسترس ایجاد کنید. Scratch یک زبان برنامه نویسی، محیط توسعه و وب سایت است.

Scratch به عنوان اولین انجمن برنامه نویسی رایگان برای کودکان، ابزاری قدرتمند برای آموزش دنیای محاسبات است. همچنین به توسعه منطق و تفکر دانش آموز در مورد اصول اولیه ب کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست رنامه نویسی مانند حلقه ها، تست ها و تکالیف کمک می کند.

 

اسکرچ چیست؟

Scratch یک نرم افزار، یک محیط و یک زبان برنامه نویسی بصری است که برای همه مبتدیان از سن 8 سالگی قابل دسترسی است. در راستای کار سیمور پیپرت، ریاضیدان، دانشمند کامپیوتر و مدرس موسسه فناوری ماساچوست، Scratch توسط گروه میچل رسنیک که در آزمایشگاه رسانه MIT کار می کرد، توسعه داده شد.

 

Scratch که به صورت رایگان از سایت خود قابل دانلود است، به کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست صورت آنلاین یا آفلاین قابل استفاده است. این به کاربران اجازه می دهد تا الگوریتم هایی را با مونتاژ بلوک های کد برای ایجاد بازی ها یا برنامه های کاربردی تعاملی طراحی کنند. Scratch استفاده از آن را با کدهای رنگی یا اشکال بلوک تلفظ ساده می کند. بنابراین می‌توان بلوک‌ها را بر اساس رنگ و کاربرد آن‌ها را با توجه به شکلشان دسته‌بندی کرد.

 

همه پروژه ها تحت مجوز Creative Commons هستند، به این معنی که می توانند توسط سایر کاربران گرفته شده و اصلاح شوند تا نسخه دیگری از پروژه ایجاد شود.

 

Scratch اکنون در نسخه 3.29.1 است و دارای 9 دسته مختلف بلوک "کلاسیک" است:

 

حرکت: به شما امکان می دهد عناصر برنامه خود را ح کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست رکت دهید (به جلو، عقب، چرخش، رفتن به یک موقعیت خاص و غیره)

ظاهر: به شما این امکان را می دهد که محیط بازی خود را متحول کنید یا کاراکترهای خود را مجبور کنید عباراتی را بیان کنند (بگویید "سلام"، "اوم" فکر کنید، پس زمینه را تغییر دهید، لباس را تغییر دهید و غیره)

صداها: امکان ادغام یک اتمسفر در بازی یا ساخت صدا با یک شخصیت را می دهد. همچنین می توانید موسیقی را شروع کنید، متوقف کنید یا صدا را کم کنید.

رویدادها: این دسته نشان‌دهنده پاسخ نرم‌افزار به اقدامات کاربر است؛ اگر کاربر روی دکمه‌ای کلیک کند، می‌توان به نرم‌افزار گفت که چگونه واکنش نشان دهد. این در مورد آیتم های درون بازی نیز کار می کند، برای مثال، اگر بازیکن 10 سیب را به یک شخصیت غیربازیکن بدهد، بازی مطابق آنچه شما   برنامه نویسی نوجوانان  به او کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  می گویید پاسخ می دهد.

کنترل: به شما امکان می دهد تا اقدامات را در برنامه یا بازی سفارش دهید، به عنوان مثال، می توانید به یک عمل بگویید توقف کنید، آن را ده بار تکرار کنید یا از آن بخواهید بسته به اقدامات کاربر به روش خاصی واکنش نشان دهد.

حسگرها: آنها به شما اجازه می دهند ماوس را شناسایی کنید، از کاربر سؤال بپرسید یا حتی تشخیص دهید که بازیکن روی چه چیزی کلیک می کند.

اپراتورها: این بلوک ها به برنامه امکان انجام محاسبات، مقایسه یا مرتب سازی را می دهند.

متغیرها: با استفاده از این دسته، توسعه‌دهندگان می‌توانند بلوک‌های موجود را تغییر دهند یا یک نوع را ادغام کنند که رفتار این بلوک را تغییر می‌دهد.

بلوک های من: اسکرچ به کاربران خود امکان ایجاد  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست بلوک های خود را برای آزادی خلاقانه بسیار پیشرفته ارائه می دهد.

 

مزایای اسکرچ چیست؟

اولین مزیت زبان و محیط اسکرچ سهولت استفاده و دسترسی آن است. این برنامه نقش خود را در آموزش و آموزش منطق و تفکر در برنامه نویسی کاملاً انجام می دهد، در حالی که کاملاً رایگان است.

 

به لطف آن، نئوفیت های برنامه نویسی از خطاهای  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست نحوی خسته کننده ای که اغلب در زبان های کلاسیک مانند پایتون، جاوا اسکریپت، سی و غیره یافت می شود، جلوگیری می کنند. اجرای کد آنی است.

 

سپس، این ابزار به لطف یک ویرایشگر بصری به زبان کاربر کار می کند. امروزه بیش از 70 زبان از جمله فرانسوی در دسترس است. با آجرهای رنگی، مفاهیم اولیه برنامه نویسی مانند حلقه ها، شرایط، تست ها، تکالیف، دنباله ها، شاخه های شرطی، متغیرها، انتزاعات و بسیاری موارد دیگر را پیاده سازی می کند.

 

در نهایت، Scratch یک راه سرگرم کننده و آموزشی برای کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست معلمان برای توسعه منطق دانش آموزان و انتشار دانش در مورد برنامه نویسی است. ظاهر گرافیکی آن را برای استفاده جذاب می کند. این نرم افزار همچنین اجازه می دهد تا پروژه ها به برنامه های کاربردی

What is the use of Scratch programming language?  وب تبدیل شوند، بنابراین آنها را به صورت آنلاین قابل استفاده می کند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد