تازه های نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

تازه های نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان

۱۲۸ بازديد

زبانی که بسیار شبیه به زبان طبیعی (انسانی) است، این  نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  زبان است که مستقیماً دستورالعمل ها را به رایانه دیکته می کند. همانطور که گفته شد، در درجه اول به زبان انگلیسی نوشته شده است، که نوشتن و درک آنچه در برنامه اتفاق می افتد را آسان تر می کند.

  الگوریتم ها

 

وقتی از یک الگوریتم صحبت می کنیم، به مجموعه ای ازنرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  اعداد اشاره می کنیم، این نام از کلمه لاتین عربی alkhwarizmi (نام یک ریاضیدان و ستاره شناس است) گرفته شده است.

 

الگوریتم مجموعه‌ای از رویه‌ها را به ما نشان می‌دهد که باید اجرا شوند تا اقدامات را به ترتیب خاص انجام دهیم. به عبارت دیگر، مسئولیت اجرای اقدامات یک برنامه کنترل شده توسط یک اپراتور یا یک کاربر را بر عهده دارد.

 

ما می توانیم یک الگوریتم زندگی داشته باشیم، به عنوان مثال:

 

از تخت بلند شو

لباس درآوردن.

دوش گرفتن.

لباس بپوش.

صبحانه بخور.

همین اتفاق در یک کامپیوتر می افتد، آن عامل اصلی  نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان دستورات است که باید در یک زمان مشخص اجرا شوند. برنامه ها مجموعه ای از الگوریتم هایی هستند که قبلاً توسعه یافته و برای استفاده توسط رایانه آماده هستند.

 

  برنامه منبع

این مفهومی است که به عنوان مترادف برای کد منبع استفاده می شود، یعنی مفهومی است که با الگوریتم ها کار می کند تا دستورالعمل ها را به رایانه دیکته کند تا آنها را اجرا کند. اینها خطوطی از متن هستند که با یک زبان برنامه نویسی نوشته شده اند که قادر به انتقال تمام دستورالعمل های یک پایه خاص هستند.

 

در یک برنامه منبع، نرم افزاری است که تمام عملکردهایی را که باید اجرا شوند، جزئیات می دهد و برنامه نویس کسی است که این دستورالعمل ها را توسعه می دهد. هر دو با احترام به زبان های برنامه نویسی انتخاب شده کار می کنند.

 

لازم به ذکر است که حتی اگر برنامه منبع دستورالعمل نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  ها را شروع کند، آن چیزی نیست که توسط سخت افزار تفسیر شده است، آنها قبلاً به زبان دیگری ترجمه شده اند. ترجمه توسط مفسرها، اسمبلرها و کامپایلرها انجام می شود که علاوه بر ترجمه، برنامه منبع را نیز به کد باینری تبدیل می کنند.

 

زبان های برنامه نویسی کاملاً محدود هستند، اما نحوه ساختار آن کاملاً متفاوت است زیرا بسته به برنامه نویس متفاوت است. اینها هویت کسی را می گیرند که آن را ایجاد کرده است.

 

  برنامه شی

این نامی است که به این برنامه داده شده است که به زبان  نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ماشین است و به طور خودکار توسط آن اجرا می شود. نتیجه ترجمه یک برنامه منبع است که آن را به یک زبان به اندازه کافی قابل فهم برای ماشین تبدیل می کند.

 

دارای برنامه نویسی شی گرا (OOPS) خاص است. این تکنیک برنامه نویسی است که برای این اشیاء در قالب بلوک های ساختمانی ضروری استفاده می شود، بسیاری این نوع برنامه نویسی را نزدیک به استدلال انسان می دانند و به عنوان یک راه حل عالی برای برنامه نویسی نرم افزارهای بزرگ ظاهر می شود.

 

  مونتاژ کننده

اصطلاحی است که به نوع برنامه کامپیوتری اطلاق می شود که قادر به ترجمه یک فایل منبع نوشته شده در یک زبان برنامه نویسی به یک فایل شی است. این به طور مستقیم توسط یک ریزپردازنده اجرا می شود که تمام منابع را به آن می دهد تا بتواند کار خود را انجام دهد.

 

به عبارت دیگر، این برنامه وظیفه جداسازی کامل یک فایل و مونتاژ مجدد آن را بر عهده دارد، اما هر یک از کدهای یادگاری که در کد عملیات مربوطه در یک سیستم باینری ظاهر می شوند را جایگزین می کند. این کار در رابطه با پلتفرمی که به عنوان مقصد با پارامترهای تعیین شده انتخاب شده انجام می شود.

 

  انواع اسمبلر

اسمبلرها به دو دسته تقسیم می شوند:

 

Basic Assemblers: به این دلیل نامگذاری شده اند زیرا نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  سطح پایینی دارند و فقط شامل نام های نمادین برای دستورالعمل ها، پارامترها یا چیزهای دیگر مانند حالت ها هستند.

اسمبلرهای مدولار 32 بیتی: اینها اسمبلرهای سطح بالایی هستند که به عنوان پاسخی به معماری پردازنده 32 بیتی عمل می کنند. اگرچه قابلیت های مشابه قبلی را دارد، اما سازگاری آن بسیار بیشتر است و می توان از آن در ساختارهای برنامه نویسی کاملاً پیچیده استفاده کرد.

  کامپایلر

کامپایلرها نوعی مترجم هستند که برای تبدیل یک برنامه (کامل) از یک زبان برنامه نویسی به زبان دیگر به نام کد منبع استفاده می شوند. اگرچه زبان مقصد معمولاً کد ماشین است، اما می تواند آن را به کد میانی یا بایت کد ترجمه کند. همچنین می توانید آن را به متنی تبدیل کنید که در حال حاضر مورد نیاز است.

 

بر خلاف سایر مترجمان یا مفسران، کامپایلرها می توانند عناصر یا قطعات مختلف را در یک واحد کنار هم قرار دهند و کتابخانه ای از آنها را تشکیل دهند تا بعداً دوباره مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به این فرآیندها، به عنوان کامپایل شناخته می شود.

 

کامپایلرها با سری ها یا فازهای مختلفی ساخته می شوند که بسته ب Programming software for children ه پیچیدگی آنها متفاوت است. بیشتر آنها را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد