سریع ترین روش آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

سریع ترین روش آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان

۱۲۹ بازديد

آیا می خواهید فرزند خود را با دنیای کدنویسی آشنا کنید؟ Scratch یک آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  زبان برنامه نویسی است که برای بچه ها و برنامه نویسان مبتدی ساخته شده است تا اصول برنامه نویسی را به آنها آموزش دهد.

 

بچه‌هایی که Scratch را یاد می‌گیرند می‌توانند داستان‌ها و بازی‌های تعاملی خود را بسازند و در عین حال اصول کدنویسی را بهتر درک کنند. چرا Scratch یک زبان عالی برای کودکان هشت سال به بالا است؟ ب آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان یایید بررسی کنیم که Scratch چگونه توسعه یافته است و چگونه برنامه نویسی را به روشی معنادار و خلاق آموزش می دهد.

 

تاریخچه کدگذاری اسکرچ

والدینی که در مورد زبان های کدنویسی تحقیق می کنند اغلب نمی دانند از کجا شروع کنند. و این اشکالی ندارد! تا حدود یک دهه پیش، حتی مربیان حرفه‌ای هم مطمئن نبودند که کدام زبان برنامه‌نویسی آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  و روش‌های آموزشی برای بچه‌ها بهتر کار می‌کند.

 

در گذشته، کلاس‌های کدنویسی مقدماتی بر حفظ کردن تکنیک‌های پایه و افزایش آشنایی با اصطلاحات برنامه‌نویسی متمرکز بود. با گذشت زمان، شرکت‌های فناوری در ایالات متحده و بریتانیا عدم آمادگی و درک مشخصی از دانش‌آموزان در یادگیری کدنویسی را گزارش کردند. بنابراین، در سال 2013، بریتانیا برنامه درسی محاسباتی خود، شامل تمام جنبه‌های کدنویسی را برای هدفمندتر کردن کلاس‌های کدنویسی مجدداً انجام داد.

 

هدف از کلاس‌های کدنویسی برای بچه‌ها به یک مفهوم ساده  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان خلاصه شد: تسلط. تسلط تفاوت بین به خاطر سپردن لغات در فرهنگ لغت و افزودن کلمات به واژگان مؤثر شماست. تغییر اهداف ساختاری را برای کمک به موفقیت دانش‌آموزان ایجاد کرد و این موفقیت باعث ایجاد اعتماد به نفس می‌شد که بچه‌ها را تشویق به یادگیری و انجام کارهای بیشتر می‌کرد. همه مدارس برنامه نویسی کامپیوتری بزرگ اکنون دانش آموزان را تشویق می کنند تا با استفاده از روش هایی که برای آنها بهترین کار را دارد کد یاد بگیرند.

 

سال 2013 نیز زمانی بود که یکی از حیاتی ترین ابزارها در آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  آموزش کدنویسی مدرن توسط موسسه فناوری ماساچوست منتشر شد: Scratch 2.0.

 

اسکرچ چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی است که توسط MIT توسعه یافته است که زمینه معناداری را برای کدنویسی به ارمغان می آورد. تیم اسکرچ سه هدف در ذهن داشت: الهام بخشیدن به مردم برای «فکر خلاقانه، استدلال سیستماتیک و کار مشترک».

 

Scratch برای کودکان هشت تا شانزده ساله طراحی شده است آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان ، اگرچه کدنویسان جدید در تمام سنین Scratch را یک مقدمه عالی برای دنیای علوم کامپیوتر می دانند.

 

سه نسخه از Scratch در طول سال‌ها منتشر شده است که هر کدام از نظر روش‌شناسی و فناوری در آخرین نسخه بهبود یافته است. Scratch Cat، که اسپریت پیش‌فرض برای پروژه‌های Scratch جدید است، نیز در طول زمان ارتقا یافته است تا پیشرفت‌ها را منعکس کند.

 

آخرین نسخه، Scratch 3.0، در ژانویه 2019 منتشر شد. این آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  فرصتی بود برای رفع اشکالات طولانی مدت، و ارتقاء فناوری Scratch 2.0 به HTML5 و JavaScript. پیشرفت‌های اسکرچ 4.0 هنوز در افق هستند و انتظار می‌رود در سال 2025 منتشر شوند.

 

انجمن برای Scratch مهم است، بنابراین MIT Media Lab میزبان وب سایت Scratch به عنوان مکانی اختصاصی برای کاربران است تا ایده ها، پروژه های کدنویسی، بازی های Scratch را به اشتراک بگذارند و در مورد تجربه یادگیری خود صحبت کنند. این وب سایت دارای آموزش، ویکی دقیق، راهنمای کد، نکاتی برای مربیان و والدین، و مجموعه کامل مدیریت پروژه است. دستورالعمل‌های انجمن به آن کمک می‌کند تا مکانی دوستانه برای یادگیری برنامه‌نویسی Scratch باشد. دانش‌آموزان بسته به اینکه بخواهند با دیگران همکاری کنند، می‌توانند به صورت خصوص آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  یا عمومی کدنویسی کنند. پس از اتمام، آنها می توانند بازی ها و پروژه های خود را به کتابخانه کد Scratch اضافه کنند تا دانش آموزان دیگر در سراسر جهان تجربه کنند.

 

وب سایت Scratch در MIT برای بچه هایی که از کدنویسی لذت می برند بسیار ارزشمند است، اما یادگیری با حمایت معلمان نیز مهم است. معلمان می توانند به چالش کشیدن بچه ها در حین یادگیری کمک کنند و در صورت گیر افتادن به آنها کمک کنند. داشتن یک مربی حمایت کننده برای کودکی که تازه در مورد کدنویسی یاد می گیرد بسیار مهم است. پشتیبانی این احتمال را بیشتر می‌کند که آن‌ها به شیوه‌ای به کدنویسی نزدیک شوند که در طول زمان آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  مهارت‌های بیشتری ایجاد کند.

 

برنامه نویسی Scratch به جرقه زدن تخیل کمک می کند

یادگیری Scratch یا ScratchJr برای بچه ها با طراحی آسان است. بلوک‌های کد مانند بلوک‌های سازنده برای شبیه‌سازی مفاهیم کدنویسی به هم می‌چسبند. در عرض چند ثانیه، حتی یک کدنویس جدید می‌تواند Scratch Cat را طوری برنامه‌ریزی کند که روی صفحه راه برود، میو کند یا کارهای دیگر را انجام دهد. بلوک‌های تعاملی کشیدن و رها کردن، Scratch را راهی عالی برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی برای یادگیری کدنویسی می‌کند. هنگامی که دانش‌آموزان متوجه شدند که چه می‌کنند، می‌توانند با کمک مربیان محدودیت‌های خود را افزایش دهند، از ساختن داستان‌های آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  تعاملی گرفته تا ساخت بازی‌های ویدیویی خودشان!

 

کودکان هشت ساله و بالاتر به بهترین وجه می توانند کارکردها و موضوعاتی را که به تدریج معرفی می شوند، یاد بگیرند. با تشدید چالش‌ها، افراد یا گروه‌هایی از دانش‌آموزان می‌توانند با فعالیت‌های آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  جدید، بازی‌های کدنویسی مقابله کنند و راه‌حل‌های موجود در کد اسکرچ را نشان دهند.

 

دانش آموزان چه بدانند و چه ندانند از Scratch برای یادگیری اصول زبان های برنامه نویسی کامپیوتر استفاده می کنند. Scratch از متغیرها و مهارت های کدنویسی ساده و پیچیده برای آشنایی دانش آموزان با الگوریتم ها، نحو چالش برانگیز، حل مسئله و تفکر محاسباتی استفاده می کند. دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که Learning how to work with the Scratch program for children  چگونه حلقه‌ها، دستورات if/then و شمارنده ایجاد کنند. هنگامی که آن مهارت ها را دارید، می توانید حرکت کنید

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد