هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان

۲ بازديد

 

با وجود خطرات و چالش‌هایی که هوش مصنوعی (AI) برای تحقیقات و هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  انتشار زیست‌پزشکی ایجاد می‌کند، چندین راه بالقوه وجود دارد که هوش مصنوعی ممکن است به کاهش برخی از مشکلات قدیمی سیستم‌های فعلی کمک کند. به عنوان مثال، فرآیند بررسی همتا به شدت زمان و منابع زیادی دارد و تخمین زده می‌شود که حدود 130 میلیون ساعت (حدود 15000 سال) از زمان داوری همتا در سال 2020 را به خود اختصاص دهد (1). ابزارهایی که می توانند به بهبود کارایی فرآیند انتشار و کاهش زمان مورد نیاز برای محققان، داوران همتا و ناشران کمک کنند، به شدت مورد نیاز هستند. من در زیر چندین زمینه را که در آنها هوش مصنوعی ممکن  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان است در تولید و انتشار تحقیقات زیست پزشکی مفید باشد، بیان می کنم.

 

غربالگری استنادها در بررسی ادبیات

 

در کنفرانس سالانه کاکرین هفته گذشته، گفتمان های زیادی بر نقش بالقوه هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  هوش مصنوعی در غربالگری عناوین/چکیده ها برای گنجاندن در انواع مختلف مرور ادبیات و ترکیب شواهد از جمله محدوده، نقشه برداری، بررسی های سریع و سیستماتیک متمرکز شد. ارزش بالقوه غربالگری مبتنی بر هوش مصنوعی در زمینه افزایش سریع تعداد انتشارات در دهه‌های اخیر که اغلب منجر به تعداد زیادی استناد برای بررسی می‌شود، مورد ستایش قرار گرفت. بنابراین به نظر می رسد که کاربرد هوش مصنوعی در این زمینه برای سرعت بخشیدن به مرحله غربالگری فرآیند بررسی امیدوارکننده است و تحقیقات بیشتری را برای اطمینان از اعتبار این روش ها در صورت اعمال در مطالعات کمی و کیفی ضروری می کند.

 

حمایت از بررسی همتا و ارزیابی انتقادی

 

داوران همچنین می توانند به طور بالقوه از ابزارهای هوش  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان مصنوعی برای غربالگری مقالات برای مطابقت با ابزارها و دستورالعمل های گزارش استاندارد (مانند چک لیست های STROBE/PRISMA) و اطلاع رسانی ارزیابی های ریسک سوگیری بر اساس معیارهای پذیرفته شده (مانند ابزار ریسک سوگیری کاکرین) استفاده کنند. . به عنوان مثال، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند مقالات متن کامل را برای ذکر جنبه‌های خاص سوگیری مرتبط با مطالعه مورد نظر (مثلاً پنهان‌سازی تخصیص در یک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده) برای اطلاع از ارزیابی آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  انتقادی، از قبل غربال کنند. این ممکن  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان است به طور بالقوه با حمایت از نویسندگان برای ارزیابی انتقادی ادبیات با برجسته کردن و نشان دادن مستقیم به بخش‌های مرتبط مقاله، به بهبود فرآیند بررسی همتایان کمک کند.

 

ایجاد خلاصه به زبان ساده

 

هوش مصنوعی همچنین ممکن است در تولید خلاصه‌های زبان ساده کاربرد داشته باشد. در حال حاضر مجلات نسبتا کمی از نویسندگان می‌خواهند که خلاصه‌هایی را به زبان ساده بنویسند، علیرغم اینکه این یک راه بالقوه برای بهبود انتشار یافته‌های پژوهشی است و تحقیقات را در دسترس بیماران و عموم قرار می‌دهد (2).  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان هوش مصنوعی می تواند برای ترجمه چکیده های پیچیده پر از اصطلاحات تخصصی به خلاصه های زبان ساده استفاده شود. داشتن ابزاری با کاربری آسان برای تسهیل این امر نیز ممکن است به استانداردسازی این رویکرد در مجلات کمک کند. البته، تعادل بین ساده‌سازی و دقت زبان باید به دقت ایجاد شود تا اطمینان هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  حاصل شود که یافته‌ها به وضوح و دقیق منتقل می‌شوند و از سوء تعبیر جلوگیری می‌شود.

 

به طور خلاصه، به نظر می رسد پتانسیل زیادی برای استفاده از  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان هوش مصنوعی در تولید و انتشار تحقیقات زیست پزشکی وجود دارد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که مثال‌های بالا همچنان به ورودی هوش انسانی نیاز دارند تا خروجی‌های تولید شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی را بررسی و ویرایش کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها معتبر هستند و اطلاعات نادرست را منتشر نمی‌کنند. نظارت دقیق بر این ابزارها و خروجی های آنها نیز ضروری است تا اطمینان حاصل شود که استفاده از هوش مصنوعی اثرات نامطلوب ناخواسته ای بر فرآیند انتشار Artificial intelligence in plain language for children زیست پزشکی ندارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد