یادگیری برنامه نویسی کودکان

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

یادگیری برنامه نویسی کودکان

۷۳۰ بازديد

 

زبان های جدید به دلیل ویژگی های برنامه نویسی کودکان  ایمنی خود عملکرد خوبی دارند. برای مثال، زبانی مانند TypeScript ویژگی‌های ایمنی اختیاری، فراگیر بودن مشابه جاوا اسکریپت را ترکیب می‌کند و در پروژه‌های محترمی مان برنامه نویسی کودکان ند VS Code استفاده می‌شود. اکسیر در مرحله پذیرش مبتکر وارد گزارش روند شده است. این یک زبان برنامه نویسی کاربردی، همزمان و همه منظوره است که روی ماشین مجازی Erlang اجرا می شود.

ما شاهد افزایش علاقه و نوآوری مربوط به زبان‌های آگاه از زیرساخت یا ابر خاص، DSLها و SDKهایی مانند Ballerina و Pulumi هستیم.

ما بر این باوریم که Rust از مرحله مبتکر به مرحله پذیرش اولیه منتقل  برنامه نویسی کودکان شده است، که عمدتاً به دلیل جذب آن در زیرساخت و فضای صفحه داده شبکه - به عنوان مثال، Habitat و Linkerd 2.0 هدایت می شود.

پایتون همچنان به محبوبی برنامه نویسی کودکان ت خود ادامه می دهد، تا حد زیادی به لطف نقش هایش در علم داده و آموزش.

Swift برای توسعه iOS به اکثریت اولیه منتقل شده است، در درجه اول به دلیل محبوبیت iOS به عنوان یک برنامه کاربردی تلفن همراه. اگرچه کاتلین به طور جداگانه در گزارش روند JVM دنبال می‌شود، اما در رابطه با توسعه اپ برنامه نویسی کودکان لیکیشن اندروید، حرکت مشابهی نسبت به اکثریت اولیه داشته است.

برای دات نت ما شاهد برنامه نویسی کودکان  علاقه زیادی به .NET Core هستیم و با توجه به اینکه .NET Core 3 به تازگی وارد شده است، انتظار داریم که این روند ادامه پیدا کند.

 

 

روند زبان برنامه نویسی برای سال 2019 و بعد از آن چیست؟ هدف این گزارش کمک به رهبران فنی در اتخاذ تصمیم‌های سرمایه‌گذاری میان‌مدت تا بلندمدت در فناوری است، و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب را شناسایی کرده و انتخاب کنند که زمان و منابع ارزشمند خود را در کجا سرمایه‌گذاری کنند تا زبان‌های برنامه‌نویسی  برنامه نویسی کودکان جدید را یاد بگیرند و مهارت‌های لازم را برای آن‌ها کسب کنند. توسعه دهد.

 

این گزارش خلاصه‌ای از نحوه نگرش تیم تحریریه InfoQ به پذیرش فناوری و گرایش‌های نوظهور در فضای زبان برنامه‌نویسی را ارائه می‌کند، به استثنای جاوا / JVM و جاوا اسکریپت / توسعه وب که به طور جداگانه گزارش شده‌اند. این یک نظر است برنامه نویسی کودکان  که از بحث های داخلی گسترده با ویراستاران ما که خود مهندسان نرم افزار فعال هستند، بررسی نتایج نظرسنجی عمومی خارجی، و بررسی نتایج نظرسنجی و تجزیه و تحلیل داخلی یا خصوصی شکل گرفته است. گزیده ای از گفتگوهای سرمقاله مختلف را می توانید در زیر مشاهده کنید.

 

محتوای حمایت شده مرتبط

[ebook] Apache SkyWalking in Action: راهنمای شما برای مشاهده پذیری در مقیاس

7 دلیل برای اینکه کش خارجی را جلوی پایگاه داده خود قرار ندهید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.