آموزش برنامه نویسی8

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

آموزش برنامه نویسی8

۵۵۸ بازديد

آموزش کدگذاری در سال های اخیر به طور قابل آموزش برنامه نویسی توجهی افزایش یافته است. گزارش بروکینگز در سال 2021 نشان داد که 43 درصد از کشورهای با درآمد بالا به دانش‌آموزان نیاز دارند که در مقطع ابتدایی و/یا متوسطه در رشته علوم کامپیوتر تحصیل کنند. برای کشورهای با درآمد متوسط، این آمار تنها 5 درصد بود، اگرچه 58 درصد بسته به مؤسسه آموزشی، نوعی آموزش علوم رایانه را ارائه می دهند. به‌عنوان یک رشته نسبتاً جوان، بهترین روش‌های آموزش مؤثر کد هنوز در حال کشف است. ما چند نکته کلیدی برای آموزش برنامه نویسی جمع آوری کرده ایم.

مخاطب خود را بشناسید

مهمترین عامل در آموزش کد نویسی چه کسی است! به چه کسی درس می دهید؟ بدیهی است که نحوه تدریس شما بسته به مخاطبان شما بسیار متفاوت خواهد بود. از گروهی از دانشجویان سال سوم دانشگاه CS، دوره‌های تکمیلی تجزیه و تحلیل کسب‌وکار با خود گام تا اولین دوره برنامه‌نویسی کلاس K-12 - هیچ اندازه‌ای وجود ندارد که برای همه مناسب باشد!

از آنجایی که قرار است کدنویسی به بخشی از آینده همه افراد تبدیل شود، نوع کدنویس ها متنوع شده اند. در حال حاضر، دوره های علوم کامپیوتر برای توسعه دهندگان نرم افزار آموزش برنامه نویسی آینده محفوظ نیست. در پست قبلی وبلاگ، در مورد سه نوع کدنویس و تفاوت آنها صحبت کردیم (آن را به طور کامل در اینجا بخوانید!): کسانی که برای درک برنامه نویسی می کنند، کسانی که کدنویسی را به عنوان یک مهارت یاد می گیرند و کسانی که کدنویسی را به عنوان شغل یاد می گیرند.

دسته اول کسانی هستند که از کدنویسی برای درک استفاده می کنند. اینها یادگیرندگانی هستند که در نقش های شغلی سنگین برنامه نویسی کار نمی کنند، اما به دانش اولیه کدنویسی نیاز دارند. به عنوان مثال، یک مشاور در یک شرکت فناوری می‌تواند از کدنویسی برای درک مدل‌های درآمدی و ریسک‌های خود استفاده کند. این کدنویسان مبتدی باید با مفاهیم اولیه کدنویسی آشنا شوند، زیرا باید از مبانی شروع کنید.

مبتدیان به راحتی می توانند تحت تأثیر محیط کدنویسی قرار بگیرند - ایرانیان سایبر  دانلود یک برنامه، نصب بسته ها و کامپایل و اجرای زبان برنامه نویسی قبل از شروع به کدنویسی ضروری است! اینها مهارت‌های بسیار مفیدی هستند، اما ممکن است به‌عنوان یک کدنویس مبتدی که فقط می‌خواهد اصول اولیه کدنویسی را درک کند، درک آن‌ها بسیار زیاد است. یک محیط کاربر پسند به دانش آموزان اجازه می دهد آموزش برنامه نویسی تا روی تکلیف در دست تمرکز کنند.

گروه دوم کسانی هستند که به عنوان یک مهارت کدنویسی می کنند. این گروه به طور منظم اما در کنار مهارت های دیگر کدنویسی می کند. نمونه هایی از این موارد در زمینه علوم کاربردی - دانشمندان داده، تحلیلگران و مهندسان هستند. این گروه دانش اولیه خود را در زمینه کدنویسی در یک دامنه خاص به کار می برند. آنها باید با کتابخانه های دامنه ای خاص آشنا باشند و قادر به نوشتن اسکریپت ها و برنامه های کوچک برای حل مشکلات، ایجاد مدل های پویا یا خودکارسازی فرآیندها باشند.

 از آنجایی که این کدنویس ها با برنامه نویسی اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند، محیط باید در خارج از مدرسه یا دانشگاه قابل استفاده باشد و به آنها امکان می دهد مهارت های کدنویسی خود آموزش برنامه نویسی را نیز در زمان خود بهبود بخشند و از آنها استفاده کنند. این گروه همچنین از امکان استفاده از کتابخانه های تخصصی بهره می برند، زیرا با چارچوب های خاصی آشنا هستند، اما محدود به آن نیستند.

گروه سوم کدنویس شامل کسانی است که به عنوان شغل کدنویسی می کنند. این گروه روزانه کدنویسی می کند و یاد می گیرد که از دانش دامنه برای ساخت نرم افزار کارآمد و قابل اعتماد استفاده کند. آنها در چندین زبان برنامه نویسی و پارادایم مهارت دارند، می توانند آزمایش را پیاده سازی کنند، کد را سازماندهی کنند و آن را با کیفیت بالا تحویل دهند. همچنین، این گروه باید بتوانند خودشان محیط برنامه نویسی خود را راه اندازی و بهینه کنند، در حالی که گروه 1 از یک ویرایشگر وب سود بیشتری خواهد برد.

نوع کدنویسی که آموزش می دهید نیز بر ابزارهایی که بیشتر مورد نیاز هستند تأثیر می گذارد. برنامه نویسان تازه کار از بازخورد سریع و محیط برنامه نویسی بدون حواس پرتی بهره می برند، در حالی که برنامه نویسان با تجربه تر باید از کتابخانه ها و ابزارهای تخصصی مانند git استفاده کنند. شکل 1 برخی از ویژگی های ارزیابی کلیدی را که به نفع هر گروه متفاوت است، نشان می دهد.

شکل 1: سه نوع کدگذار و ابزار مورد نیاز آنها بیاموزید که چگونه به طور موثر کلاس برنامه نویسی خود را افزایش دهید.دمو را رزرو کنیدآن را ساده نگه دارید

نکته بعدی ما برای آموزش برنامه نویسان تازه کار است. بدون هیچ چارچوبی برنامه نویسی و در یک محیط برنامه نویسی ساده به یک زبان بچسبید! دستیابی به یکی از آنها بسیار ساده تر از تلاش برای تسلط بر همه آنها است. در ابتدا، یادگیری کدنویسی یک کار بسیار
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد