چگونه می توانیم بازی اسکرچ را به کودکان بیاموزیم؟

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

چگونه می توانیم بازی اسکرچ را به کودکان بیاموزیم؟

۴۸۵ بازديد

یادگیری کدنویسی می تواند به دانش آموزان  بازی اسکرچ کمک کند تا تفکر خود را گسترش دهند، ایده های خود را بیان کنند و اعتماد خلاق ایجاد کنند. چگونه می توانید به دانش آموزان بیشتری کمک کنید تا پتانسیل خود را برای بیان خود از طریق کدنویسی درک کنند؟

 

Scratch یک محیط کدنویسی خلاقانه ارائه می دهد که  بازی اسکرچ دانش آموزان در سراسر جهان از آن برای ساخت پروژه ها بر اساس ایده ها و علایق خود استفاده می کنند. نسخه جدید Scratch که در اوایل امسال راه اندازی شد، برای شروع کار برای مبتدیان پشتیبانی و منابعی را برای برانگیختن علاقه دانش آموزانی که آماده چالش جدید هستند فراهم می کند.

 

در اینجا شش منبع جدید برای کشف وجود دارد:

 

  1. با آموزش های ویدئویی در Scratch شروع کنید.

نسخه جدید Scratch دارای آموزش های ویدئویی با کاربرد بازی اسکرچ  آسان است که به دانش آموزان نشان می دهد چگونه پروژه های تعاملی متنوعی بسازند. به عنوان مثال، آنها می توانند یاد بگیرند که یک شخصیت را متحرک کنند، یک داستان بسازند یا یک بازی تعقیب و گریز بسازند. هر آموزش همراه با یک راهنمای آموزشی است که نحوه سازماندهی کلاس یا کارگاه را بر اساس موضوع نشان می دهد. می‌توانید به راهنماها و سایر منابع موجود در صفحه Scratch Ideas دسترسی داشته باشید.

 

  1. کد پروژه هایی که با صدای بلند صحبت می کنند.

 

 

با استفاده از بلوک های جدید تبدیل متن به گفتار، دانش بازی اسکرچ  آموزان می توانند پروژه های Scratch بسازند که با صدای بلند صحبت کنند. به عنوان مثال، دانش‌آموزان می‌توانند به شخصیت‌های یک پروژه تاریخی صدا بدهند، تصاویر علمی تعاملی را با برچسب‌های صحبت بسازند یا یک شعر نوشته شده را به کلمه گفتاری تبدیل کنند. از بین چندین جلوه صوتی انتخاب کنید یا صداهای خود را ضبط کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به آموزش انیمیشن هایی که صحبت می کنند مراجعه کنید.

 

  1. کارت های کدگذاری Scratch جدید را چاپ کنید.

با چاپ کارت‌های فعالیت Scratch که زبان‌آموزان می آموزش برنامه نویسی پیشرفته ‌توانند با سرعت خودشان از آن استفاده کنند، کدنویسی را ملموس‌تر کنید. هر کارت دستورالعمل های رنگارنگی برای مبتدیان برای شروع کدنویسی با Scratch دارد. جلوی کارت فعالیتی را نشان می‌دهد که بچه‌ها می‌توانند با Scratch انجام دهند - مانند ساخت موسیقی یا استفاده از یک متغیر برای حفظ امتیاز در یک بازی. قسمت پشتی نشان می‌دهد که  بازی اسکرچ چگونه می‌توان بلوک‌های کد را کنار هم قرار داد تا پروژه‌ها زنده شوند. کارت های کدگذاری رایگان برای Scratch 3.0 را دانلود کنید.

 

  1. حرکت و تعامل با حسگر ویدئویی.

آیا می خواهید دانش آموزان خود را به چیز جدیدی علاقه مند کنید؟ بلوک‌های حسگر ویدیو دنیای جدیدی از امکانات را برای دانش‌آموزان باز می‌کند تا از طریق حرکت بدن با پروژه‌های خود تعامل داشته باشند. دانش‌آموزان می‌توانند از آموزش سنجش ویدیویی برای یافتن نحوه متحرک کردن اژدها هنگام حرکت دست‌ها و سایر پروژه‌های پویا استفاده کنند.

 

  1. پروژه هایی ایجاد کنید که به دنیای فیزیکی متصل شوند.

افزونه‌های Scratch به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند تا پروژه‌هایی در دنیای فیزیکی بسازند و با استفاده از Scratch آن‌ها را کدنویسی کنند. برای مثال، دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از کارت‌های micro:bit و micro:bit جدید، دکمه‌های یک دستگاه micro:bit را تکان دهند، کج کنند یا فشار دهند تا با پروژه‌های Scratch خود تعامل داشته باشند.

 

دانش‌آموزان می‌توانند ربات‌ها و سایر اختراعات خود را با استفاده از آجر، موتور و حسگر لگو بسازند - و سپس خلاقیت‌های خود را با افزونه‌های Lego Education Mindstorms EV3 یا WeDo 2.0 در Scratch برنامه‌ریزی کنند.

 

  1. دسترسی به برنامه درسی و فعالیت ها.

می توانید بسیاری از منابع آنلاین بیشتری را برای بازی اسکرچ  حمایت از یادگیری دانش آموزان با Scratch پیدا کنید. محاسبات خلاق از تیم ScratchEd در دانشکده تحصیلات تکمیلی هاروارد، برنامه‌ها، فعالیت‌ها و استراتژی‌هایی را برای معرفی محاسبات خلاقانه در کلاس ارائه می‌کند.

 

برنامه درسی Google، CS First، بیش از 1000 فیلم آموزشی و طرح درس را برای آشنا کردن دانش آموزان با Scratch ارائه می دهد. همچنین، برای دسترسی به ماژول‌های یادگیری که به دانش‌آموزان کمک می‌کند طیف وسیعی از پروژه‌های Scratch، از چت‌بات‌ها تا بازی‌های ماجراجویی، را ایجاد کنند، از Code Club دیدن کنید.

 

شما می توانید از هر یک از این منابع رایگان برای برانگیختن علایق دانش آموزان با علایق و سوابق مختلف استفاده کنید. وقتی دانش‌آموزان پروژه‌ها را در اسکرچ کدنویسی می‌کنند، به عنوان ارتباط‌گیران خلاق، متفکران محاسباتی و یادگیرندگان توانمند رشد می‌کنند، مهارت‌های کلیدی که در استانداردهای ISTE برای دانش‌آموزان برجسته شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده مربیان از Scratch با دانش آموزان خود، Scratch in Practice را ببینید. برای دسترسی به منابع اضافی، به صفحه Scratch for Educators مراجعه کنید.

 

ناتالی راسک، دکتری، یک دانشمند محقق در بازی اسکرچ  گروه مهدکودک مادام العمر در آزمایشگاه رسانه MIT است. او یکی از سازندگان اسکرچ است و نویسنده اصلی کارت‌های کدگذاری اسکرچ رسمی است.

 

لیزا اوبراین مدیر اجرایی بنیاد اسکرچ است که فرصت‌های یادگیری خلاقانه را برای کودکان در سراسر جهان گسترش می‌دهد.

 

 

 

 

 

چشم انداز ما این است که همه دانش آموزان در  

Scratch game تجارب یادگیری متحول کننده شرکت کنند که تخیل آنها را جرقه می زند و آنها را برای پیشرفت در یادگیری و زندگی آماده می کند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد