چرا آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان مهم است

صفر تا صد برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

چرا آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان مهم است

۱۳۰ بازديد

برنامه نویسی در حوزه فناوری اطلاعات مجموعه فعالیت  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان هایی است که امکان نوشتن برنامه های کامپیوتری را فراهم می کند. این یک مرحله مهم در طراحی نرم افزار (یا حتی سخت افزار، Cf. VHDL) است.

 

برای نوشتن نتیجه این فعالیت از زبان برنامه نویسی استفاده می کنیم.

 

برنامه نویسی معمولاً نشان دهنده کدنویسی است آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ، یعنی نوشتن کد منبع نرم افزار. در عوض، ما از اصطلاح توسعه برای نشان دادن تمام فعالیت های مربوط به ایجاد نرم افزار استفاده می کنیم.

 

تاریخچه مختصر برنامه نویسی

 

اولین ماشین قابل برنامه ریزی (یعنی ماشینی که با تغییر "برنامه" آن، امکانات آن تغییر می کند) احتمالا ماشین بافندگی ژاکارد است که در سال 1801 ساخته شد. این دستگاه از یک  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان سری جعبه های مقوایی سوراخ دار استفاده می کرد. سوراخ ها نشان دهنده طرحی بود که ماشین بافندگی برای ساختن بافت دنبال می کرد. بافندگی با کارت های مختلف بافت های مختلفی تولید می کرد. این نوآوری بعدها توسط Herman Hollerith از IBM برای توسعه کارت پانچ معروف IBM بهبود یافت.

 

اولین برنامه های کامپیوتری با یک آهن لحیم کاری و تعداد زیادی لوله خلاء (ترانزیستورهای بعدی) ساخته شد. با پیچیده‌تر شدن برنامه‌ها، این امر تقریباً غیرممکن شد، زیرا یک خطا کل برنامه را غیرقابل استفاده می‌کند. با پیشرفت در رسانه های داده، بارگیری برنامه از کارت های پانچ، حاوی لیست دستورالعمل  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ها در کد باینری مخصوص نوع خاصی از کامپیوتر، امکان پذیر شد. با افزایش قدرت رایانه‌ها، از آنها برای ساختن برنامه‌ها استفاده می‌شد، برنامه‌نویسان طبیعتاً ترجیح می‌دهند متنی را به جای دنباله‌های 0 و 1 بنویسند و ترجمه را به عهده رایانه می‌گذارند. با گذشت زمان، زبان های برنامه نویسی جدید ظاهر شدند و به طور فزاینده ای سخت افزاری را که برنامه ها باید روی آن اجرا می شدند نادیده گرفتند. این چندین عامل برنده را به همراه دارد: یادگیری این زبان ها آسان تر است،  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان برنامه نویس می تواند کد را با سرعت بیشتری تولید کند، و برنامه های تولید شده می توانند بر روی انواع مختلف ماشین ها اجرا شوند.

 

با این حال، ما به سرعت متوجه شدیم که برنامه نویسی به کدنویسی محدود نمی شود و طراحی اپلیکیشن ها حرفه ای واقعی است که نمی توان بداهه ساخت.

 

 

در دهه 1980، ریزمحاسبات اغلب منجر به کامپیوتری آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  شدن وحشیانه شرکت‌هایی می‌شد که بخش IT غرق شده‌شان قادر به برآوردن درخواست‌ها (که لزوماً با نیازهای واقعی کاربران نهایی مطابقت نداشت) را نداشت. از این رو برنامه‌هایی ایجاد شد که توسط کارآموزان نابغه کوچک در Basic و سایر ماکروهای صفحه‌گسترده کنار هم قرار گرفتند و به یک نیاز یکباره پاسخ دادند، اما در واقع یک سیستم اطلاعاتی موازی حفظ نشده ایجاد کردند. در این دسته، ما همچنین می‌توانیم تا حدی برنامه‌های توسعه‌یافته با 4GL (زبان‌های نسل چهارم  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  از دهه 80) توسط کاربران آموزش‌دیده را قرار دهیم. بدیهی است که این نوع ابزار (که ACCESS یک تناسخ از آن است) به کاربر آموزش ندیده اجازه می دهد تا برنامه های کوچکی را ایجاد کند که در غیر این صورت انجام نمی داد و به یک کاربر شایسته می تواند برنامه های بزرگ را خیلی سریع توسعه دهد. قدرت جادویی برای انجام تجزیه وآموزش

Programming training for teenagers  برنامه نویسی برای نوجوانان  تحلیل و خود طراحی به طور خودکار در دست یک کاربر تازه کار.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد